برگزیده ها
تولید روزانه ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در پالایشگاه های پارس جنوبی

مازندمجلس: با تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، روزانه بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسید.

مازندمجلس: با تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، روزانه بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی مسعود حسنی مدیرعامل این شرکت، در دیدار با بازرسان کل استان بوشهر ضمن بیان خبر فوق اظهار داشت: تعمیرات اساسی کلیه پالایشگاه‌های ما بدون هیچ حادثه‌ای و با موفقیت تمام شد. این حجم از تعمیرات عظیم بدون هیچ گونه حادثه ناتوان‌کننده‌ای صورت پذیرفت.

حسنی در ادامه عنوان داشت: اکنون با برنامه ریزی و کار گروهی عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه ترین بازه زمانی در تمامی پالایشگاه های مجتمع به پایان رسیده است و برای ورود به فصل زمستان کاملا آمادگی داریم.

وی ادامه داد: ما از مخزن مشترک پارس جنوبی، موفق شدیم به برداشت روزانه ۵۲۰ میلیون متر مکعب گاز خام نیز دست یابیم و امروز با تلاش و همت در میزان برداشت از مخزن مشترک با قطر برابر شده‌ایم.

حسنی تصریح کرد: همچنین روزانه ۴۱۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خطوط انتقال گاز وارد شده است. همچنین ۶۳۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کرده‌ایم و موفق شده‌ایم با یک رکورد بی‌سابقه ۹ هزار و ۱۰۰ تن اتان در روز نیز تولید کنیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این هم‌اکنون ۱۶۰۰ تن گوگرد و ۸۲۰۰ تن ال پی جی در روز تولید کرده‌ایم.

وی گفت: در حال حاضر مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۷۰ درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. ما در آینده ۵ میلیون بشکه معادل نفت خام تولید خواهیم کرد.

 

 

 

جنوبی مجتمع تولید روزانه تعمیرات میلیون پالایشگاه شده‌ایم کرده‌ایم برداشت همچنین اساسی مدیرعامل اظهار پالایشگاه‌های ادامه مشترک