برگزیده ها

مازندمجلس: ‌ مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور جزئیات استقبال سرمایه گذاران خارجی در پروژه‌های ریلی را تشریح کرد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، همایون صباغ‌زاده مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در همایش فرصت های سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی گفت: روسیه ۱۰ میلیارد دلار در زیر در زیرساخت های ریلی تجهیزات و ناوگان و بخشی از راه آهن اینچه برون و کره ۴.۶ میلیارد دلار در راه آهن اصفهان اهواز با هدف انتقال سنگ آهن سرمایه گذاری می‌کنند.

صباغ‌زاده گفت: کشورهای چین، کره، آلمان، ایتالیا، هند و فرانسه وارد سرمایه گذاری در بخش های ریلی کشور شده اند.

به گفته صباغ‌زاده بعد از برداشته شدن تحریم ها روند جذب سرمایه و فاینانس سرعت گرفته اما نیاز داریم شرایط سرمایه گذاری و ارتقا مشوق ها برای جذب سرمایه گذاران تغییر کند.

وی ادامه داد: در طرح های آزادراهی با همکاری سرمایه گذاران داخلی انجام می شود و نیازی به سرمایه گذاری خارجی در این بخش نداریم.

مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به سفر رییس جمهور روسیه و آذربایجان به ایران گفت: در مذاکرات سه جانبه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری بین ایران و آذربایجان برای راه آهن آستارا آستارا مصوب می شود.

وی گفت : با کره، چین و هنگ کنگ نیز برای انجام این سرمایه گذاری در ایران در حال مذاکره هستیم.

صباغ‌زاده با اشاره به ۸ پروژه ریلی اولویت‌دار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه آهن کرمانشاه -  خسروی، میانه – تبریز، شیراز – بوشهر، گرگان – بجنور، میانه – اردبیل، چابهار – زاهدان، زاهدان – مشهد، اصفهان – اهواز، گل گهر – شیراز و درور - خرم آباد – اندیمشک طرح های مهم ریلی هستند که برای ساخت در اولویت جذب سرمایه قرار دارند.

مشاور سرمایه گذاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: بعد از تحریم ها بیشترین فاینانس برای طرح های ریلی با شرکت های چینی انجام شده است که با امضا قرارداد بانک مرکزی و اگزیم بانک چین این روند تسهیل شده و انتقال پول مشکلی ندارد.

سرمایه گذاری زیربناهای صباغ‌زاده توسعه مشاور آذربایجان اشاره گذاران زاهدان آستارا فاینانس شیراز میانه اصفهان اولویت‌دار خارجی روسیه میلیارد انتقال اهواز تحریم