برگزیده ها
وقوع گرد‌‌و‌خاک در غرب و جنوب‌غرب کشور از بعدازظهر فردا/ کاهش دما در مناطق شمالی کشور

مازندمجلس: فردا بارش باران در مازندران و گیلان و از بعد از ظهر گردوخاک در کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز و فردا کاهش دمای هوا در اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌‌یابی و هواشناسی، امروز ‌چهارشنبه با عبور امواج کوتاه از تراز میانی جو، در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، رشد ابر همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، کاهش نسبی دما، افزایش ابر، بارش باران و در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِرو با ورود سامانه بارشی از غرب به کشور، در استان‌های کرمانشاه‌، کردستان، قزوین‌، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، دامنه‌های البرز غربی و سواحل غربی خزر بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

در این راستا امروز چهارشنبه‌ در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال اردبیل، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را شاهدیم. 

فردا پنجشنبه‌‌ بارش باران در مازندران و گیلان و از بعد از ظهر گردوخاک در کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

در این دو روز کاهش دمای هوا در اردبیل، گیلان و مازندران حدود 4 تا 6 درجه رخ خواهد داد.  

آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بادوگردوخاک و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 24 و 15 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه و کرمان با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر، سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پنجم آبان‌‌ماه 7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 7.2 میلی‌متر بود،بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 97.3 درصد بارش سال گذشته است. بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زارعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 7 میلی‌‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

آذربایجان استان‌های اردبیل باران پیش‌بینی میزان گیلان کردستان استان رعدوبرق البرز مازندران کمینه میلی‌متر گذشته بالای دامنه‌های بیشینه تهران افزایش امروز شمالی مناطق بعدازظهر همراه رگبار گزارش پراکنده دریای سواحل کرمانشاه