برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از پیش بینی و تمهیدات ویژه شهرداری تهران برای برگزاری راه پیمایی اربعین حسینی در تهران خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی یزدانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم راه پیمایی اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به وظیفه کلیدی این معاونت در خدمات رسانی، تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری راه پیمایی اربعین حسینی در تهران با عنوان «جاماندگان» اندیشیده شده است.

یزدانی اظهارکرد: راه پیمایی اربعین حسینی امسال نیز همچون سنوات گذشته از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر نقاط تعیین شده برگزار خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که سازمان آتش نشانی با ۶۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفای حریق، ۲۶ دستگاه موتورسیکلت در این مراسم در آماده باش کامل است، گفت: ۱۴۰ نفر نیروی آتش نشان در ۳۵ نقطه مستقر و کلیه ایستگاه‌های آتش نشانی در طول مسیر راه پیمایی در آماده باش کامل می‌باشند و در صورت نیاز خدمات رسانی خواهند کرد. همچنین شناسایی نقاط ناایمن و رفع سریع این موضوعات در کمترین زمان ممکن و بازدید از شیر‌های هیدرانت در مسیر راه پیمایی از جمله اقدامات این سازمان است.

وی در ادامه به استقرار اکیپ‌ها و نیرو‌های شرکت شهربان و حریم بان اشاره کرد و گفت: طبق سنوات گذشته این نیرو‌ها در راستای نظم بخشی در مسیر‌ها و نقاط و محور‌های تعیین شده مستقر خواهند شد.

یزدانی خاطرنشان کرد: آذین بندی متناسب با این ایام و اکران طرح‌ها و تبلیغات فرهنگی بر روی بیلبورد‌ها و پل‌های عابرپیاده در سطح شهر تهران و نیز مسیر راه پیمایی توسط سازمان زیباسازی انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که در مسیر‌های راه پیمایی اربعین حسینی موکب‌هایی توسط سازمان فرهنگی و هنری برپا و به ارائه خدمات فرهنگی خواهند پرداخت. همچنین در بحث پذیرایی از راهپیمایان در این مراسم نیز از ظرفیت‌های خیرین استفاده خواهد شد.

وی به تمهیدات مترو و سازمان اتوبوسرانی برای جابجایی راهپیمایان اشاره کرد و گفت: برای تسهیل در تردد و جابجایی راهپیمایان محترم و پس از پایان مراسم؛ مترو و سازمان اتوبوسرانی شهر تهران تمهیدات ویژه‌ای را با کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها و نیز اختصاص ۲۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین در ۵ نقطه تهران و در مسیر‌های راهپیمایی پیش بینی و با آمادگی کامل در خدمت شهروندان محترم خواهند بود.

یزدانی با بیان این که سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز در این مراسم به پاکسازی، رفت و روب و نظافت قبل، حین و پس از مراسم اربعین حسینی در نقاط تعیین شده خواهند پرداخت، گفت: همچنین در حین مراسم ضمن پاکسازی مسیر‌های تعیین شده، اکیپ‌هایی نیز جهت جمع آوری پسماند خشک و‌تر پیش بینی شده است.

 

تهران پیمایی مراسم حسینی اربعین خدمات خواهند تعیین یزدانی دستگاه شهرداری تمهیدات راهپیمایان همچنین معاون برگزاری مسیر‌های فرهنگی اتوبوسرانی محترم پاکسازی پسماند کابین اتوبوس جابجایی اشاره سنوات رسانی گذشته نشانی مستقر آماده پرداخت