برگزیده ها
ارائه پکیج برای اقتصادی کردن آب و برق از سوی اردکانیان

مازندمجلس: سرپرست سابق وزیرت نیرو گفت: در مورد آب به طور میانگین در کشاورزی کمتر از 10 درصد قیمت تمام شده و آب شرب کمتر از 45 درصد از مشترکین دریافت می شود

مازندمجلس: سرپرست سابق وزیرت نیرو گفت: در مورد آب به طور میانگین در کشاورزی کمتر از 10 درصد قیمت تمام شده و آب شرب کمتر از 45 درصد از مشترکین دریافت می شود

ستار محمودی قائم مقام سابق وزیر نیرو در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری کار ایران درباره بحث اقتصاد آب به خبرنگار ایلنا گفت: مهمترین چالش ما این است که هنوز آب و برق یارانه ای اند و بخش عمده ای از گردش کار این صنعت با یارانه هاست و از سوی دولت تحت عنوان اوراق مشارکت، صکوک و اسناد خزانه و بخشی نیز از سوی مصرف کنندگان تامین می شود.

وی افزود: در مورد آب به طور میانگین در کشاورزی کمتر از 10 درصد قیمت تمام شده و آب شرب کمتر از 45 درصد از مشترکین دریافت می شود البته در حوزه برق شرایط کمی بهتر است.

محمودی با بیان اینکه برای ارائه خدمات پایدار باید منابع مالی پایدار شود، تاکید کرد: ما به طور طبیعی سالانه پیشنهادات خود را بر اساس مبانی قانونی ارائه می دهیم که در کارگروه های حوزه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه رسیدگی می شود و شرایط اقتصادی، اجتماعی و تورمی در نظر گرفته شده و تصمیمات اتخاذ می شود و از طریق لایحه؛ قانون شده و به مرحله اجرا درمی آید.

وی یادآور شد: در هر صورت قیمت آب و برق باید با در نظر گرفتن شرایط قانون و مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور و مشترکین در نظر گرفته شود.

سرپرست پیشین وزیر نیرو با اشاره به پیشنهاد اردکانیان در زمینه اقتصاد آب و برق تصریح کرد: بر این اساس ایشان اعلام کردند که باید یک بسته و پکیج اقتصادی برای آب و برق دیده شود که تعرفه و جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و فناوری های جدید برای کاهش هزینه ها در نظر گرفته شود که مجموعه اینها منجر به تعادل بیشتر و اقتصاد آب می شود.

 

 

اقتصاد اقتصادی شرایط گرفته محمودی مشترکین ارائه پایدار اجتماعی ایلنا قانون یارانه کشاورزی سرپرست دریافت اردکانیان میانگین