برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایلنا نوشت:سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از ورود به پرونده شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان از علی مطهری خبر داد.

مازندمجلس:محمد جواد جمالی نوبندگانی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی چند پرونده شکایت در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از پرونده‌هایی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت درباره شکایت دادستان اصفهان و سپاه صاحب‌الزمان این شهر در خصوص یکی از سخنرانی‌های علی مطهری در دانشگاه اصفهان بود.

وی افزود: شاکیان این پرونده معتقد بودند سخنان آقای مطهری در دانشگاه اصفهان مصداق تحریک و تشویش اذهان عمومی بوده و خارج از حیطه وظایف نمایندگی صورت گرفته است. به هین دلیل از آقای مطهری در این جلسه دعوت شد که توضیحات خود را ارائه کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آقای مطهری در توضیحاتی که ارائه کرد تاکید داشت که صحبتی خارج از حیطه وظایف نمایندگی نداشته و در نهایت پس از بررسی ابعاد مختلف این پرونده به این نتیجه رسیدیم که صحبت‌های آقای مطهری خارج از حیطه وظایف نمایندگی نبوده است.

وی با اشاره به بررسی پرونده شکایت علیه یکی دیگر از نمایندگان مجلس یادآور شد: یکی از شرکت‌های خودروسازی نیز از آقای منصوری نماینده پاوه شکایت کرده بود که این پرونده را هم بررسی کردیم و در این رابطه نیز تشخیص هیات نظارت بر رفتار نمایندگان این بود که خلافی صورت نگرفته است.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین از رسیدگی به پرونده شکایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نماینده کرمان و راور خبر داد و گفت: وزارت کار به دلیل سخنرانی آقای پورابراهیمی درباره آقای ربیعی و فرزندانش ازاین نماینده مجلس شکایت کرده بود که این پرونده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تصمیم گرفته این طرح شکایت را برای بررسی‌های بیشتر به قوه قضائیه ارجاع دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده دیگری نیز در مورد شکایت آقای علوی از نمایندگان سابق مجلس علیه یکی از نمایندگان فعلی درباره مسائل مربوط به تعاونی مسکن نمایندگان و کارکنان مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به دلیل گستردگی این موضوع قرار شد شاکی پرونده شکایت خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری کند و در صورت استعلام این قوه از مجلس، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان آمادگی دارد که در این رابطه اعلام نظر کند.

جمالی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از طرح شکایت رئیس بانک مرکزی از یکی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: آقای پزشکیان به عنوان رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است در این رابطه تذکرات لازم را بدهد.

وی با اشاره به رسیدگی به موضوع مربوط به نماینده نیشابور در مجلس نیز گفت: در رابطه با رسیدگی به رفتار خانم هاجر چنارانی در قبال استاندار خراسان رضوی اقدامی صورت نگرفته اما قرار شده است که در آینده‌ای نزدیک از این نماینده مجلس دعوت کنیم تا توضیحات خود را ارائه کند.

جمالی نوبندگانی در پایان همچنین از طرح شکایتی علیه شهاب نادری یکی دیگر از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: در جلسه امروز از آقای نادری نیز دعوت کرده بودیم تا در جلسه حضور پیدا کند که این اتفاق افتاد و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پس از استماع توضیحات آقای نادری به این نتیجه رسید که هیچ اقدام یا صحبتی که خلاف شئون نمایندگی باشد از وی سر نزده است.

2929

نمایندگان شکایت پرونده رفتار بررسی نظارت نماینده مطهری رابطه نمایندگی اصفهان توضیحات ارائه نهایت وظایف رسیدگی نادری جمالی امروز درباره اشاره وزارت دیگری موضوع مربوط همچنین قضائیه صحبتی دانشگاه نوبندگانی استاندار گرفته نتیجه ادامه نگرفته