برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: سردار جزایری گفت:سپاه و نیروهای مسلح اعلام کردند چنانچه چنین اتفاقی رخ دهد، ما همه نظامیان آمریکا را هر کجا که باشند، به عنوان تروریست تلقی می‌کنیم و با آنها برخوردی مشابه تروریست‌ها و داعشی‌ها خواهیم داشت و مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها با توجه به این که دیدند منافعشان ممکن است به شدت تحت خطر قراربگیرد، به نوعی تغییر رویه دادند

مازندمجلس:سردار سرتیپ سید مسعودجزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی جمهوری اسلامی ایران،در مصاحبه با خبرگزاری ترند به بحث درباره موضوعات مختلف، ازجمله نیروهای حشدالشعبیدر عراق، داعش، استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران، حمایت اروپا از برجام و توان دفاعیکشورمان پرداخت.

وی  در این مصاحبه تاکید کرد که حشدالشعبی به حیات خودادامه خواهد داد و در آینده  حرف‌های بسیاربیشتری درباره آن در جهان شنیده خواهد شد.

سردار جزایری درپاسخ به سوالی درباره اقدامات آمریکا درمورد سپاه پاسداران ایران  و فروکش کردن آتش افروزی های داعش گفت: مسئله ایناست که چرا داعش در منطقه به وجود آمد. بر اساس بسیاری از اسناد و شواهد و قرائن، آمریکایی‌هاداعش را برای ایجاد یک هراس عمومی از اسلام به وجود آوردند و به عنوان سربازان اجاره‌ایو یک جنگ نیابتی به جان کشورهای منطقه انداختند. از طریق داعش سعی کردند عراق را تخریبکنند و به تجزیه بکشانند. تلاش فراوانی دارند که سوریه از جرگه مقاومت خارج شود و برنامهریزیشان این بود که با گسترش داعش در واقع منافع دراز مدت خودشان را که در منطقه بهخطر افتاده بود، احیا کنند. جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به مقابله با این سیاستشیطانی آمریکا برخاست و اجازه نداد این سیاست جاری و ساری شود، استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایکلان آمریکایی‌ها را درباره خاور میانه به شدت به چالش کشید و لذا طبیعی است که آمریکایی‌هاهمچون گذشته از ایران عصبانی باشند. تلاش‌های اخیر هم در همین راستاست و به منظور طراحیجدیدی برای مقابله با جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره صحبتتیلرسون برای برچیدن نیروهای مردمی نیز گفت: حشدالشعبی را به تعبیر بهتر باید بگوییمبخش عظیمی از مردم عراق و افرادی که تلاش می‌کنند به طرق مختلف از جمله حضور در یکدفاع نظامی از کشورشان حفاظت کنند. بدیهی است که مقامات عراقی از حشدالشعبی حمایت کنندکه با ایجاد آن در عراق و در کنار ارتش عراق این حجم از نیرو توانست عراق را از توطئهبزرگی که برایش پیش بینی شده بود، نجات دهد. به نظرم اقداماتی که آمریکایی‌ها علیهحشدالشعبی انجام می‌دهند، از آنجایی که این نیرو به بدنه اصلی مردم عراق وصل است، نمی‌تواندتاثیری در روحیه مردم، دولت یا ارتش عراق داشته باشد؛

جزایری در پاسخبه این سوال که به نظر شما چه چیز باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا مرزتروریست نامیدن سپاه پیش رفته، سپس از عملی کردن قصد خود صرف نظر کند گفت: سیاست آمریکااز دیرباز در واقع هجوم به نهضت‌ها و کشورهای مستقل و هجمه به مردمی بوده که ممکن استمخالف سیاست‌ها و اقدامات آمریکا باشند. بر این اساس، سپاه پاسداران همواره در معرضهجمه‌های آمریکایی‌ها و بعضی کشورهای غربی و صهیونیسم بین‌المللی بوده .در راستای فشارمضاعف به جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی ها سعی کردند سپاه را در تنگنای بیشتری قراربدهند و برنامه ریزی کرده بودند که با تروریستی اعلام کردن سپاه، در واقع یک هجمه همهجانبه علیه کشور برنامه ریزی کنند. سپاه و نیروهای مسلح اعلام کردند چنانچه چنین اتفاقیرخ دهد، ما همه نظامیان آمریکا را هر کجا که باشند، به عنوان تروریست تلقی می‌کنیمو با آنها برخوردی مشابه تروریست‌ها و داعشی‌ها خواهیم داشت و مشاهده کردیم که آمریکایی‌هابا توجه به این که دیدند منافعشان ممکن است به شدت تحت خطر قراربگیرد، به نوعی تغییررویه دادند و درواقع از سیاست قبلی که اعلام کرده بودند عقب نشینی کردند. بدیهی استکه ما مقابله به مثل خواهیم کرد با هر روشی که آمریکایی‌ها علیه نیروهای مسلح ما داشتهباشند.

سردار جزایری درپاسخ به سوالی درباره عملیاتی شدن وعده قاسم سلیمانی برای نابودی داعش گفت: با توجهبه برنامه ریزی‌هایی که رزمندگان عراقی داشته‌اند و در حال اجراست، شکست قطعی داعشدر عراق به زودی محقق خواهد شد.

او در پاسخ به احتمالمذاکرات جدید در باره موضوعات موشکی گفت:همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلامکرده که هیچ مذاکره‌ای در مسائل دفاعی با طرف‌های بیگانه نخواهد داشت، من نیز تاکیدمی‌کنم که این سیاست قطعی ایران است و ما درخصوص امکانات دفاعی خودمان و شیوه‌های دفاعاز کشور و تمامیت ارضی‌مان با هیچ کس معامله‌ای نخواهیم داشت. اروپا باید تصمیم بگیردآیا می‌تواند سیاستی مستقل از آمریکا داشته باشد؟ چنانچه اروپا بخواهد همان روشی کهآمریکا درباره سیاست‌های موشکی و دفاعی ما دارد، ادامه دهد، بدیهی است که رفتار مابا اروپا مشابه آمریکا خواهدبود.

نقشه راه ما برایدفاع از کشورمان و دفاع از مظلومان کاملا روشن و برای خودمان مشخص است. شما به عنوانیک واحد سیاسی زمانی که یک قدرت بزرگ صراحتا سرنگونی شما را اعلام می‌کند بسیار طبیعیو بدیهی است که بایستی قدرت خود را افزایش دهید. خوشبختانه این قدرت در شرایط امروزبه گونه‌ای است که ما توان بازدارندگی قابل توجهی در برابر اقدامات احتمالی آمریکایی‌هاداریم.

سردار شریف: دولتتلاش کند امنیت مثال زدنی پا برجا بماند

سرداررمضان شریف درباره رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکاعلیه این نهاد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بطور کلی بخش دفاعی و نظامیکشور ما در 39 سال گذشته از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تحریمآمریکایی‌ها بوده است؛ علی رغم اینکه محدودیت ها وجود دارد و همواره هم تحریم‌هابه شدیدترین نحو اعمال می‌شده است، سپاه در مجموعه کشور توانسته است بنیه دفاعیکشور را حفظ کند تا علاوه بر حفظ امنیت کشور بتواند به کشورهایی که نیازمند کمکجمهوری اسلامی به صورت مستشاری بودند هم کمک کند.  از طرفی هم بتواند مقابلکشورهایی که دشمن کشورهای اسلامی هستند بایستد و آنها را ناکام بگذارد.

ویتصریح کرد: آن‌ها هزینه بسیار سنگینی برای خلق داعش در منطقه ما انجام دادند. خیلیهم تلاش کردند تا از طریق آن به اهداف خود برسند و خواستگاه انقلاب اسلامی ایرانکه کشور عزیز ما ایران است را مورد هدف قرار دهند اما به لطف خداوند و به برکتمردم ما و هوشمندی مسئولین ما و همچنین درایت رهبر معظم انقلاب و در ادامه ایمان،انگیزه، اعتقاد، دانایی و تدبیر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای ازتهدیداتشان علیه کشور را خنثی کرده است.

وی بابیان اینکه آمریکا نتوانسته است به کشور ما راه باز کند گفت: شاهد بودیم که رئیسجمهور آمریکا در سازمان ملل مردم ما را و کشور ما را یک کشور تروریستی نامید نه یکبخش یا مجموعه ای از کشور ما را. این عناد آمریکا با کشور و مردم ما کاملا مشخصاست. حالا یک روز موضوع هسته ای،‌ یک روز موضوع موشکی و یک روز موضوع حقوق بشر راطرح می‌کند؛ ‌همه این موضوعات دستاویزی برای فشار به مردم ماست وگرنه تحریم‌ها هیچتاثیری در روند توسعه و پیشرفت سپاه نداشته است و از این به بعد هم نخواهد داشت چهبسا که اراده ما را مصمم تر خواهد کرد.

 رمضانشریف تاکید کرد: ما برای دفاع از انقلاب، مردم و کشورمان و همینطور پیشرفت کشورمانبسیار بسیار با حوصله،  با تدبیر و با شناخت دقیقی از ترفندهای دشمن عملخواهیم کرد. مهمترین چالش آمریکایی‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است کهسپاه چند گام جلوتر از آن‌ها دست آنها را می‌خواند و اجازه نمی‌دهد که آنها عملیاتاجرایی‌شان را محقق کنند چون وقتی در حوزه نظامی و دفاعی طرح حریف را حدسبزنیم،  برآورد کنیم و اشراف اطلاعاتی داشته باشیم طرف نمی‌تواند به هدف خودشبرسد. خدا را شاکر هستیم که این مجموعه با ایمان، عاقل و هوشمند که فرزندان اینملت هستند، فعالیت دارند.

وی یادآور شد: سپاه چیزی جز مردم کشورنیست و همواره در دوران دفاع مقدس،‌ دوران سازندگی کشور و دوران تقویت بنیه دفاعیکشور فعالیت داشته است. ما هر چه داریم از مردممان داریم. برای سپاه سه مولفه قدرتقائل هستیم. یک اعتقاداتمان است که سخت به آن پایبند هستیم و این موضوعی است کهدشمن ندارد و هرگز به آن دست پیدا نخواهد کرد، موضوع بعدی ارادت و علاقه قلبی مابه رهبری جامعه چه در دوران امام خمینی (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری است وما خودمان را به معنای واقعی کلمه فدایی تدابیر رهبری می‌دانیم و برای اجرایی کردنآن سر از پا نمی‌شناسیم . سومین مولفه قدرت ما که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند اینمولفه را زودتر بتوانند از دست ما در بیاورند پیوند وسیع، عمیق و مستحکم ما بامردم است. مردم ما دفاع مقدس را پیروز کردند. مردم ما روبروی آمریکایی‌هاایستادند، بنابراین این مولفه قدرت مولفه ای است که سپاه آن را برای خود یک سرمایهبزرگ می داند و دشمن همواره می‌خواهد از این سرمایه برای ایجاد شکاف بین سپاه بامردم، با دولت،  مردم  و نظام استفاده کند. امیدوارم هستیم دشمن در اینترفندش هم ناکام باشد.

سخنگویسپاه پاسداران  انقلابل اسلامی گفت: امیدواریم مسئولین بخصوص دولت محترم تلاشکنند تا این امنیت مثال زدنی که داریم پابرجا بماند. رضایت مردم ما بالاترینسرمایه انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران است.

29216

 

اسلامی آمریکا انقلاب درباره پاسداران دفاعی آمریکایی‌ها سردار همواره نیروهای جمهوری اعلام موضوع کشورهای هستیم سیاست منطقه دوران مولفه اروپا بدیهی برنامه موشکی مقابله باشند مجموعه اقدامات داریم امنیت موضوعات رهبری بسیار مقاومت حشدالشعبی خودمان نخواهد جزایری ایجاد بماند اینکه تدبیر کاملا پیشرفت فعالیت بامردم ایمان مسئولین بتواند ناکام آن‌ها دفاعیکشور عراقی درپاسخ سوالی عنوان دارند تاکید حمایت سلیمانی نابودی مصاحبه مختلف اجازه گذشته مشابه خواهیم دادند ادامه چنانچه تروریستی مردمی نظامی مستقل کشورمان