برگزیده ها

مازندمجلس: فرماندار نیویورک در مصاحبه ای اعلام کرد که عامل حادثه شب گذشته در منهتن با داعش در ارتباط بوده است.

مازندمجلس:  «اندور کوُمو» (Andrew Cuomo) فرماندار نیویورک ساعاتی پیش در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن» اعلام کرد که عامل حمله شب گذشته در منطقه منهتن واقع در نیویورک  با گروهک تکفیری تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

فرماندار نیویورک در این باره اعلام کرد: مظنون حادثه منهتن از طرف افراطی های داعش در داخل آمریکا هدایت شده بود.
«اندور کوُمو» ادامه داد: مظنون به ارتکاب این حمله «سیف الله سایپوف» (Sayfullo Saipov)، ۲۹ ساله نام داشته و دارای تابعیت ازبکستانی است.
وی در ادامه افزود: «سیف الله سایپوف» از طریق اینترنت افکار افراطی را پذیرفته بود؛ لذا اعلام می کنم که وی مرتبط با داعش بوده است.
گفتنی است دیروز سه‌شنبه انحراف یک کامیون باربری به سمت عابران و دوچرخه سواران در منهتن نیویورک و متعاقب آن، تیراندازی سرنشینان کامیون به سوی جمعیت؛ تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.
بنابر اولین گزارش، این حادثه حدود ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی در مجاورت خیابان «چمبرز» و بزرگراه «وست ساید» به وقوع پیوست.
گفته می شود که راننده کامیون با تخریب مسیر دوچرخه سواری در بزرگراه وست ساید، پیش از توقف کامل تعدادی دوچرخه سوار را زیر گرفت.
سرنشینان کامیون که حدس زده می شود برای خروج از وسیله نقلیه خود هراس داشتند، به روی جمعیت آتش گشودند.
هم اکنون راننده این کامیون در بازداشت به سر می برد.
پلیس منهتن نیویورک بلافاصله عبور و مرور در محل وقوع حادثه را ممنوع کرد.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دستکم یک افسر پلیس در جریان این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما حال وی وخیم نیست.
همچنین راشاتودی گزارش داد در این حمله دستکم ۶ تن کشته و ۹ تن زخمی شدند.
به گزارش این خبرگزاری روسی در این حادثه، کامیون پس از برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر متوقف شد و فرد مظنون در حالی که تظاهر به حمل اسلحه می کرد، از سوی پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
پلیس نیویورک تحقیقات خود را پیرامون این حادثه به عنوان یک حمله تروریستی احتمالی آغاز کرده است.
حادثه نیویورک کامیون منهتن گزارش مظنون دوچرخه فرماندار اعلام بزرگراه اصابت گلوله راننده دستکم تعدادی نقلیه وسیله افراطی اندور ارتباط گذشته کوُمو تروریستی سایپوف ادامه سرنشینان