برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری در نشست خبری اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان گفت: تصمیم این است که بندرعباس به هلسینکی متصل شود، یعنی آسیا را به اروپا متصل می کنیم.

مازندمجلس: حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه در آغاز نشست خبری مشترک اجلاس رئیسان جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در سالن اجلاس سران، افزود: ترانزیت بین سه کشور و همچنین ترانزیت بین منطقه آسیا و اروپاست اولین مساله است که تصمیم گرفتیم قاره آسیا و اروپا در دو مسیر ترانزیتی شمال به جنوب متصل شود.
رئیس جمهوری در آغاز این نشست خبری از حضور الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تهران تشکر کرد و افزود: امروز توانستیم دومین اجلاس سه جانبه را در تهران داشته باشیم.
روحانی گفت: اساسا این اجلاس بر مبنای دوستی سه کشور و همسایگی آنها است و این دوستی، صمیمیت و همسایگی جغرافیایی و رابطه فرهنگی بین سه کشور باعث شده تا مصمم به بهره برداری بهتر از ظرفیت های روابط سه جانبه باشیم.
رئیس جمهوری اظهار داشت: در اجلاس باکو و تهران بر مسائلی تاکید کردیم و آنها را با جدیت دنبال خواهیم کرد، تصمیم بر این است که بندرعباس به هلسینکی متصل شود، یعنی آسیا را به اروپا متصل می کنیم و مسیر این ترانزیت از طریق آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی و شمالی است.
جمهوری اجلاس ترانزیت تهران روحانی آذربایجان روسیه اروپا تصمیم همسایگی دوستی باشیم جانبه افزود