برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس‌جمهور روسیه گفت: تست کریدور شمال به جنوب انجام شده و از هند تعدادی کانتینر از طریق ایران به روسیه ارسال و از روسیه نیز ادامه مسیر داده است.

مازندمجلس: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با روسای جمهور ایران و آذربایجان، گفت: از مردم تهران تشکر می‌کنم، ما امروز مزاحمت‌هایی را برای مردم در حین تردد ایجاد کردیم و تردد در این شهر بزرگ سخت است.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: مطالب را همکاران من گفتند، اما اضافه می‌کنم که تست کریدور شمال به جنوب انجام شده و از هند تعدادی کانتینر از طریق ایران به روسیه ارسال و از روسیه نیز ادامه مسیر داده است.
پوتین افزود: در زمینه هیدروکربن‌ها ما با یکدیگر رقابت نمی‌کنیم، بلکه در این زمینه همکاری داریم و نتایج خوبی را نیز کسب کرده‌ایم.
رئیس‌جمهور روسیه  تصریح کرد: تولید بالای هیدروکربن‌ها در هر سه کشور وجود دارد، اما ما علاقمند به تبادل این محصولات هستیم.
وی با اشاره به همکاری‌های ایران، آذربایجان و روسیه در زمینه نفت و گاز اظهار داشت: ما در این همکاری‌ها می‌توانیم گاز را از طریق آذربایجان به مناطق شمالی ایران ارسال کنیم.
پوتین با بیان اینکه با آقای روحانی دو جانبه نیز صحبت کردیم، گفت: مسائل اقتصادی از جمله موضوعات بحث ما بود، با رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار داشتم، این دیدار بسیار مفید و با محتوا بود.
رئیس‌جمهور روسیه مسائل منطقه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما راجع به مسائل منطقه و همچنین امنیت منطقه‌ای صحبت‌هایی را با هم داشتیم. در زمینه سوریه نیز صحبت کردیم، با ایران همکاری‌های خوبی در جهت ایجاد ثبات در سوریه دنبال می‌کنیم و با تشریک مساعی ما و ترکیه شرایط در سوریه در مبارزه با تروریسم خوب پیش می‌رود و مذاکرات آستانه نیز بسیار مفید خواهد بود.
پوتین خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم که هیچ یک از مشکلات را نمی‌توان یک طرفه حل کرد، هیچ کشوری نمی‌تواند این کار را انجام دهد و ما بر همین اساس همکاری‌های خوبی با شرکای‌مان از جمله ایران داریم.
وی در پایان با مفید ارزیابی کردن سفرش به تهران اظهار داشت: سفر امروز من بسیار مفید بود و جا دارد بار دیگر از رئیس‌جمهور ایران به خاطر دعوت بنده به این نشست تشکر کنم.
پوتین روسیه رئیس‌جمهور زمینه کردیم اظهار همکاری‌های مسائل بسیار سوریه آذربایجان منطقه هستیم دیدار ارسال می‌کنم تهران کریدور امروز ایجاد هیدروکربن‌ها افزود داریم