برگزیده ها
استانداران باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشند/ از آزادی‌های قانونی حمایت می‌کنیم

مازندمجلس: وزیر کشور تاکید: ایجاد نشاط سیاسی، تقویت مشارکت مردم، صیانت و تقویت آزادی‌های قانونی، برگزاری انتخابات با شکوه و تعمیق بینش سیاسی و تقویت گروه‌ها و احزاب و کمک گرفتن از مردم در عرصه سیاست داخلی از اقدامات مهم دولت یازدهم بوده که باید در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

مازندمجلس: وزیر کشور تاکید: ایجاد نشاط سیاسی، تقویت مشارکت مردم، صیانت و تقویت آزادی‌های قانونی، برگزاری انتخابات با شکوه و تعمیق بینش سیاسی و تقویت گروه‌ها و احزاب و کمک گرفتن از مردم در عرصه سیاست داخلی از اقدامات مهم دولت یازدهم بوده که باید در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار اردبیل طی سخنانی گفت: در استان اردبیل نیز در دولت یازدهم شاهد وحدت انسجام مسئولان برای پیشبرد امور استان بودیم و ان شاء الله این وحدت و یکپارچگی ادامه یابد.

وی ادامه داد: تاکید رئیس جمهور این بوده که استان و مردم اردبیل همواره حق بزرگی در ایران داشته و دارند و باید در جایگاه و شانی که مردم استان آن را در طول تاریخ مشخص کرده اند قرار بگیرد و دولت نیز برای تحقق این امر تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وزیر کشور تاکید کرد: توقع دولت از نماینده ولی فقیه در استان این است که حمایت خود را از مدیران و مسئولان همچون گذشته داشته باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بهنام جو استاندار جدید اردبیل سابقه ۷ سال خدمت را در این استان به عنوان معاون عمرانی داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه در انتخاب ایشان نیز اجماع بسیار خوبی حاصل شد البته معتقدیم که باید در انتخاب استاندار بنا به تاکید رئیس‌‌جمهور هماهنگی های لازم را داشته باشیم هرچند بنده به عنوان وزیر کشور وظیفه قانونی نسبت به انجام این کار ندارم اما این کار را با هرگونه سختی که دارد انجام می دهیم تا امور استان ها در یک فضای همکاری، همدلی، تفاهم و تعامل پیش برود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب استانداران اقدامی سخت و دشوار است، تصریح کرد: حدود ۶۰۰ رزومه از افراد مختلف داده شده که هر یک برای تصدی گری استانداری اعلام آمادگی کرده اند، این موضوع نیز نشان دهنده کار سخت انتخاب یک استاندار برای استان ها است.

وزیر کشور افزود: آقای رئیس جمهور هم تاکید دارند که این هماهنگی هایی در انتخاب استانداران وجود دارد در ادامه کار و در پیش برد امور حفظ و تقویت شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما شرایطی برای تعیین استانداران داریم که به هیچ وجه از آن کوتاه نمی آییم، خاطرنشان کرد:‌ استانداران باید دارای تجربه باشند همچنین باید برنامه های دولت را قبول داشته و از قدرت تعامل و هماهنگی برخوردار باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را اولویت اول کشور می دانیم و این خواست رهبری بوده و دولت نیز خود را به اجرای آن پایبند می داند، ابراز داشت: دولت مصر است بحث اقتصاد مقاومتی به یک جایگاه مناسبی برساند لذا اقتصاد مقاومتی فرصتی تاریخی در بعد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در عرصه بین المللی نیز دشمنان بهانه تراشی هایی می کنند و همواره با اهرم تحریم اقتصادی قصد دارند بر ملت ما فشار وارد کنند لذا باید با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی این مسئله را برای همیشه حل کنیم از سوی دیگر اقتصاد نفتی نشان داد که این قدرت را ندارد چون وابستگی کشور را زیاد می کند.

وی با بیان اینکه که محور اول اقتصاد مقاومتی مردم هستند و باید آن را در همه بخش های اقتصاد مقاومتی سهیم بدانیم، عنوان کرد: مردم بدانند دوره حاکمیت اقتصاد نفتی تمام شده است و با این درآمدهای حاصل از فروش نفت و تنها بودجه عمومی جوابگوی تحقق رشد ۸ درصدی نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: رشد ۸ درصدی ای که در برنامه آمده و دولت نیز مکلف است آن را انجام دهد با این اعداد و ارقام های فعلی امکان پذیر نیست مگر اینکه به مردم رجوع کرده و آنها را دعوت به مشارکت کنیم همچنین باید از سرمایه بخش خصوصی، خارجی، منابع بانک ها و غیره استفاده کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره تلاش های انجام شده در استان اردبیل نسبت به کاهش نرخ بیکاری یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان رقم بیکاری جوانان نباید بیش از ۳۰ هزار نفر باشد و استاندار باید نسبت به رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال اقدامات جدی صورت دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مصر است آسیب‌های اجتماعی را رفع کند، بیان کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی تنها با اقدامات سلبی امکان پذیر نیست بلکه باید اقدامات ایجابی انجام دهیم و در فضای جامعه نیز شور و نشاط، افزایش مشارکت جوانان و غیره ایجاد کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: ایجاد نشاط سیاسی، تقویت مشارکت مردم صیانت و تقویت آزادی های قانونی، برگزاری انتخابات با شکوه و تعمیق بینش سیاسی و تقویت گروه ها و احزاب و کمک گرفتن از مردم در عرصه سیاست داخلی از اقدامات مهم دولت یازدهم بوده که باید در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه احزاب و گروه های سیاسی آزادانه در حال فعالیت هستند و این روند نیز در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت، گفت: گروه های سیاسی و احزاب در دولت تدبیر و امید دارند آزادانه فعالیت سیاسی خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دولت مصر به تقویت آزادی سیاسی است، اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها در آزادی کامل و با قوت در حال فعالیت هستند، اکنون با حجم انبوهی از رسانه‌ها در فضای مجازی مواجه هستیم که ما کمترین مداخلات را در محدودسازی رسانه ها داشته ایم به دلیل اینکه به آزادی در چهارچوب قانون، حفظ منافع، مصالح و امنیت ملی و حقوق مردم معتقدیم و همه این ها با درایت و پختگی نیروهای فعال در عرصه سیاسی و مهمتر از همه این مسائل پختگی مردم از منظر سیاسی بدون هیچ زحمتی فعالیت ها در حال انجام است.

وزیر کشور یادآور شد: محور امنیت پایدار را مردم می دانیم لذا امنیت را تنها به عنوان یک موضوع انتظامی و امنیتی نمی بینیم هرچند در حوزه نظامی و انتظامی خود را موظف می دانیم تا جایی که نقطه تهدید است و تا جایی که شرع مقدس و قوانین بین المللی اجازه می دهد خود را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به سخنان برخی مقامات خارجی نسبت به محدودسازی توان دفاعی ایران تصریح کرد: آنها نمی‌توانند تعیین و تکلیف کنند که ما چه سلاحی داشته باشیم ما بر اساس اعتقاد دینی و حکم شرعی رهبر معظم انقلاب سلاح های هسته ای را حرام می دانیم و وارد این مسئله نخواهیم شد اما در سایر مسائل هیچکس نمی تواند ما را محدود کنند.

وی افزود: آن کسانی که می خواهند ما را محدود کنند خودشان در منطقه رژیمی متجاوز، غیرمشروع و کودک کش را به سلاح هسته ای تسلیح می کنند و ۲۰ میلیارد ۲۰ میلیارد سلاح می فروشند آن وقت به ما می گویند قدرت دفاع نداشته باشیم لذا این حرف را هیچکس قبول نمی کند.

وزیر کشور یادآور شد: حتما در حوزه امنیتی، تجهیزات، ارتقا علم و دانش در این مسئله به صورت مشروع و قانونی حق خود می دانیم که خودمان را تجهیز کنیم اما نگاهمان فقط این نیست بلکه امنیت پایدار از منظر ما حضور فعال مردم در دفاع از کشور، تقویت امنیت ملی و اتکا به قدرت ملی است لذا ما تکیه مان به مردم است.

سیاسی تقویت استان اینکه اقتصاد تاکید رحمانی ادامه اردبیل مقاومتی استاندار امنیت اقدامات استانداران دانیم قانونی آزادی فعالیت دارند مشارکت احزاب عنوان ایجاد مسئله هماهنگی یادآور باشیم دوازدهم باشند یازدهم اجتماعی درصدی امکان خارجی هیچکس محدود میلیارد اشاره المللی امنیتی پختگی محدودسازی آزادانه مسائل جوانان رسانه انتظامی پایدار بیکاری معتقدیم گرفتن تعمیق سیاست داخلی مسئولان انتخابات برگزاری معارفه آزادی‌های حمایت صیانت جمهور همواره افزود تعیین همچنین برنامه موضوع تعامل جایگاه اظهار تکریم هرچند اجرای