برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایسنا نوشت: وزیر کشور گفت: استکبار جهانی بداند که ما ذره ای از قدرت دفاعی مان کوتاه نمی آئیم چرا که در تامین امنیت خود دستیابی به تجهیزات، علوم، فنون و تکنولوژی های جدید نظامی را حق مسلم خود می دانیم.

مازندمجلس:عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار کرد: ما در کشور در حوزه آسیب های اجتماعی با برخی نارسائی ها روبرو هستیم به طوری که یکی از اولویت های دولت دوازدهم ساماندهی، کاهش و مقابله با این آسیب ها به ویژه در حوزه اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه عده ای با طرح مسایل حاشیه ای سعی می کنند در جامعه تزریق یاس، ناامیدی و انفعال داشته باشند، بیان کرد: دولت و مجلس به تنهایی قادر به حل مشکلات مردم نیستند و باید به مانند بسیاری از کشورها و بالاتر از آنها سعی کنیم کار را به دست مردم بسپاریم تا با حفظ عزت و کرامت آنها روند کار شتاب گیرد.

وزیر کشور گفت: در حوزه سیاست ما به نشاط سیاسی در سایه تقویت مشارکت مردم، صیانت از آزادی مشروع آنها، برگزاری انتخابات سالم و قانونی، تعمیق بینش سیاسی، حمایت از احزاب و گروه ها در چهار سال گذشته دست یافتیم و همچنان سعی داریم با ایجاد فضای آزاد در چارچوب قانون از رسانه ها و گروه ها و احزاب حمایت کرده و هیچگونه مداخله و محدودیتی را در فعالیت آنها به وجود نیاوریم.

رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: تشخیص مردم ما در رفع موانع، تهدیدها و تحریم ها و گذر از مشکلات عالی است و ما به راحتی می توانیم در سایه وحدت و همگرایی به اهدافمان دست پیدا کنیم.

وی مرکزیت و محور تامین امنیت پایدار را مردم دانست و افزود: استکبار جهانی با حربه های مختلف تلاش می کند تا توان نظامی ما را در تولید سلاح های متعارف جهانی زیر سوال ببرد در حالی که ما طبق شریعت و قانونمان دستیابی به سلاح هسته ای را حرام می دانیم اما به هیچ کس اجازه نمی دهیم در افزایش توان نظامی ما مداخله کرده و مانع به وجود آورد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در حالی که استکبار و همدستان آنها در منطقه با تولید سلاح هسته ای از رژیم متجاوز و کودک کش صهیونیستی حمایت کرده و به تجهیز او می پردازند به دنبال توانمندی نظامی ما به شکل مشروع و قانونی سر و صدا به راه انداخته و صحبت از حقوق بشر می کنند در حالی که این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است تا توان نظامی و دفاعی خود را تقویت کند.

رحمانی فضلی در پایان تصریح کرد: ما اگر در حکومت اسلامی بر محور خدمت رسانی صادقانه به دور از نگاه حزبی، جناحی و سیاسی مخلصانه عمل کنیم قطعا همراهی مردم را نیز شاهد خواهیم بود و به آرمان انقلاب اسلامی دست پیدا خواهیم کرد.

از آزادی‌های قانونی حمایت می‌کنیم

همچنی ایلنا نوشت؛

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور همچنین عصر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار اردبیل طی سخنانی گفت: در استان اردبیل نیز در دولت یازدهم شاهد وحدت انسجام مسئولان برای پیشبرد امور استان بودیم و ان شاء الله این وحدت و یکپارچگی ادامه یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: توقع دولت از نماینده ولی فقیه در استان این است که حمایت خود را از مدیران و مسئولان همچون گذشته داشته باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما شرایطی برای تعیین استانداران داریم که به هیچ وجه از آن کوتاه نمی آییم، خاطرنشان کرد:‌ استانداران باید دارای تجربه باشند همچنین باید برنامه های دولت را قبول داشته و از قدرت تعامل و هماهنگی برخوردار باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی را اولویت اول کشور می دانیم و این خواست رهبری بوده و دولت نیز خود را به اجرای آن پایبند می داند، ابراز داشت: دولت مصر است بحث اقتصاد مقاومتی به یک جایگاه مناسبی برساند لذا اقتصاد مقاومتی فرصتی تاریخی در بعد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در عرصه بین المللی نیز دشمنان بهانه تراشی هایی می کنند و همواره با اهرم تحریم اقتصادی قصد دارند بر ملت ما فشار وارد کنند لذا باید با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی این مسئله را برای همیشه حل کنیم از سوی دیگر اقتصاد نفتی نشان داد که این قدرت را ندارد چون وابستگی کشور را زیاد می کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه احزاب و گروه های سیاسی آزادانه در حال فعالیت هستند و این روند نیز در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت، گفت: گروه های سیاسی و احزاب در دولت تدبیر و امید دارند آزادانه فعالیت سیاسی خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دولت مصر به تقویت آزادی سیاسی است، اظهار داشت: مطبوعات و رسانه ها در آزادی کامل و با قوت در حال فعالیت هستند، اکنون با حجم انبوهی از رسانه‌ها در فضای مجازی مواجه هستیم که ما کمترین مداخلات را در محدودسازی رسانه ها داشته ایم به دلیل اینکه به آزادی در چهارچوب قانون، حفظ منافع، مصالح و امنیت ملی و حقوق مردم معتقدیم و همه این ها با درایت و پختگی نیروهای فعال در عرصه سیاسی و مهمتر از همه این مسائل پختگی مردم از منظر سیاسی بدون هیچ زحمتی فعالیت ها در حال انجام است.

وزیر کشور یادآور شد: محور امنیت پایدار را مردم می دانیم لذا امنیت را تنها به عنوان یک موضوع انتظامی و امنیتی نمی بینیم هرچند در حوزه نظامی و انتظامی خود را موظف می دانیم تا جایی که نقطه تهدید است و تا جایی که شرع مقدس و قوانین بین المللی اجازه می دهد خود را تقویت کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به سخنان برخی مقامات خارجی نسبت به محدودسازی توان دفاعی ایران تصریح کرد: آنها نمی‌توانند تعیین و تکلیف کنند که ما چه سلاحی داشته باشیم ما بر اساس اعتقاد دینی و حکم شرعی رهبر معظم انقلاب سلاح های هسته ای را حرام می دانیم و وارد این مسئله نخواهیم شد اما در سایر مسائل هیچکس نمی تواند ما را محدود کنند.

وی افزود: آن کسانی که می خواهند ما را محدود کنند خودشان در منطقه رژیمی متجاوز، غیرمشروع و کودک کش را به سلاح هسته ای تسلیح می کنند و ۲۰ میلیارد ۲۰ میلیارد سلاح می فروشند آن وقت به ما می گویند قدرت دفاع نداشته باشیم لذا این حرف را هیچکس قبول نمی کند.

وزیر کشور یادآور شد: حتما در حوزه امنیتی، تجهیزات، ارتقا علم و دانش در این مسئله به صورت مشروع و قانونی حق خود می دانیم که خودمان را تجهیز کنیم اما نگاهمان فقط این نیست بلکه امنیت پایدار از منظر ما حضور فعال مردم در دفاع از کشور، تقویت امنیت ملی و اتکا به قدرت ملی است لذا ما تکیه مان به مردم است.

29212

سیاسی رحمانی امنیت دانیم اینکه اقتصاد حمایت نظامی فعالیت تقویت مقاومتی ادامه احزاب قانونی آزادی باشند تصریح مسئله استانداران پایدار رسانه اظهار مشروع استان اسلامی تعیین اردبیل مسئولان اجرای المللی همچنین پختگی باشیم امنیتی هیچکس محدود میلیارد انتظامی یادآور آزادانه محدودسازی انقلاب مسائل دارند جهانی مشکلات گذشته داریم قانون حاشیه دوازدهم عبدالرضا اجتماعی هستیم اولویت مداخله تحریم منطقه متجاوز تجهیز دفاعی اجازه تولید افزود استکبار کوتاه خواهیم