برگزیده ها

مازندمجلس: بازپرسان فدرال آمریکا ادعا کردند که رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ که با اتهام پولشویی روبروست، دارای سه گذرنامه آمریکایی بوده و با روسهای صاحب نفوذ در ارتباط است.

مازندمجلس: اسناد و مدارک مطروحه در دادگاه فدرالی که به پرونده اتهامات «پل منفورت» در زمینه تقلب مالیاتی و پولشویی رسیدگی می کند، نشان می دهد که این رئیس سابق ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» دارای سه گذرنامه آمریکایی و میلیونها دلار دارایی است و با افراد صاحب نفوذ در روسیه در ارتباط است.
به گزارش نامه نیوز بازپرسان فدرال در دادخواستی که روز سه شنبه به دادگاه بخش کلمبیا ارائه کردند، اعلام نمودند که به دلیل ماهیت خطرناک اتهامات وارده به پل منفورت و ریک گیتس- شریک تجاری وی-، وجود شواهد و مدارک متقن برای اثبات گناهکاری اشان، برخورداری از ثروت و «پیشینه رفتارهای فریبکارانه و گمراه کننده» آنها خطر فرارشان از چنگال عدالت بسیار زیاد است.
گفتنی است که منفورت ۶۸ ساله و گیتس که هر دو در ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت کرده اند، روز دوشنبه در واکنش به اتهامات وارده- از پولشویی گرفته تا اقدام به عنوان مأموران غیررسمی در دولت پیشین اوکراین- از اعتراف به جرم سرباز زدند.
طرح این اتهامات حاصل بخشی از تحقیقات پنج ماهه «رابرت مولر» مستشار ویژه فدرال پیرامون مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به نفع ترامپ و تبانی احتمالی میان مقامات مسکو با دستیاران ستاد انتخاباتی ترامپ است.
هرچند که اتهامات وارده به فعالیتهای ستاد انتخاباتی ترامپ ارتباطی ندارد، اما افشاگر پیوندهای نزدیک میان این افراد با روسیه و فعالیتهای آنان از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ است که با فعالیتهای این دو فرد در ستاد انتخاباتی ترامپ همپوشانی دارد.
شایان ذکر است پل منفورت و ریک گیتس که هم اکنون در حبس خانگی بسر می برند، گذرنامه های آمریکایی خود را تحویل داده اند و برای آنها به ترتیب وثیقه هایی به ارزش ۱۰ و ۵ میلیون دلار تعیین شده است.
ترامپ انتخاباتی اتهامات منفورت گذرنامه وارده روسیه آمریکایی فعالیتهای فدرال احتمالی پولشویی مدارک دادگاه دارای افراد