برگزیده ها

مازندمجلس: فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اقلیم کردستان برای ایجاد خطوط دفاعی جدید و ممانعت از استقرار نیروهای عراقی به دنبال خرید وقت است.

مازندمجلس:
 اسپوتنیک گزارش داد: در بیانیه صادره از سوی فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است رهبران اقلیم کردستان و هیات مذاکره‌کننده آنها از پیش‌نویس توافق شده در خصوص توقف خونریزی‌ها عدول کرده و تلاش دارد تا برای خود وقت بخرند.
در ادامه این بیانیه آمده است: حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح یک هیات فنی و نظامی بلندپایه‌ای را برای برگزاری نشست با هیات امنیتی اربیل اعزام کرده و مهلتی چند روزه برای توقف خونریزی‌ها و حمایت از شهروندان داده است اما رهبران اقلیم و هیات مذاکره کننده آنها روز سه‌شنبه به صورت کامل از پیش‌نویس توافق شده عقب‌نشینی کردند.
در این بیانیه تاکید شده است کاملا مشخص است که این اقدام با هدف وقت خریدن صورت می‌گیرد چرا که بعد از اجرای تمام مذاکرات و توافقات در لحظه آخر آنها به خانه نخست برگشتند و ما معتقدیم که آنها می‌خواهند با این اقدامات زمان بخرند تا خطوط دفاعی جدید خود را برای ممانعت از استقرارنیروهای عراقی ایجاد کنند. بنابراین نمی‌توان در این خصوص ساکت ماند.
یک ضرب‌الاجل تعیین شده برای توافق با سند ارائه شده در این مذاکرات مشخص شده است اما آنها به صورت کامل از آن عقب‌نشینی کرده‌اند. ما دستور داریم تا امنیت مرزها و شهروندان خود را تامین کنیم اما در صورتی که گروه‌های مسلح وابسته به اربیل، موشک و خمپاره به سمت نیروهای عراقی پرتاب کنند، ما با تمام قدرت آنها را تحت پیگرد قرار داده و هیچ مکان امنی برای  آنها باقی نخواهد ماند.
این در حالی است که وزارت پیش‌مرگ در پاسخ به این بیانیه اعلام کردند که مواد درج شده در آن را کاملا ردیف کنند. در این بیانیه تاکید شده نیروهای اقلیم در مواضع دفاعی خود کاملا ایستاده‌اند و از منافع کردها دفاع می‌کنند. درخواست‌های مطرح شده غیرقانونی است و بیانیه صادره از سوی فرماندهی عملیات مشترک کاملا از واقعیت دور است.
بیانیه کاملا اقلیم توافق نیروهای عقب‌نشینی اربیل شهروندان تاکید دفاعی مذاکرات بخرند عراقی پیش‌نویس فرماندهی صادره گزارش عملیات مشترک کردها رهبران خونریزی‌ها