برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور گفت: روش بودجه‌ریزی و نظام اداری متمرکز بسیار غلط است و باید هر چه سریع‌تر آن را رها کنیم و اختیار را به استانها و مناطق بدهیم.

مازندمجلس:
رحمانی فضلی در آیین تودیع و معارفه استانداران اصفهان اظهار کرد: استاندار قبلی جناب آقای زرگرپور عاقبت‌بخیر شدند و اینکه یک نفر چهار سال با مباحث و موضوعاتی پیچیده و اینچنینی در استانی همچون اصفهان مدیریت کند و سربلند از آن بیرون بیاید، عاقبت‌بخیری است.
 وی ادامه داد: هر کدام از کارهای استاندار پیشین مقدمات و پیچیدگی‌های بسیاری را به همراه داشته که حتی زبان از بیان آنها قاصر است. اقدامات آقای زرگرپور در مسائل حوضه‌های آبی بسیار شایان توجه است. چهار جلسه شورای امنیت و سه جلسه شورای عالی آب علاوه بر ده‌ها جلسه استانی مختص مشکلات آبی اصفهان در دولت قبل برگزار شد.
رحمانی فضلی گفت: همه مردم اصفهان بخصوص کشاورزان شرق که تحت تاثیر مشکلات آبی هستند، دانشجویان، جوامع کارگری و حتی مدیران استانی نسبت به زحمات این مرد بزرگ آگاهند.
وزیر کشور ادامه داد: به آقای زرگرپور دو استان را پیشنهاد داده‌ایم که هر کدام را بپذیرند وزارت کشور را خوشحال کرده‌اند. شاید برخی فکر کنند مسائل مربوط به حوضه‌های آبی به وزارت کشور ارتباطی ندارد؛ اما زمانی که یک موضوع امنیتی شود کار به دست وزارت کشور می‌افتد.
رحمانی فضلی با اشاره به معرفی آقای مهرعلیزاده گفت: ایشان را همه می‌شناسند. چهره‌ای ملی، زحمتکش، متشخص، ولایی و البته فردی کاملا معتدل هستند که شناخت اصلی نسبت به ایشان از زمان استانداری خراسان شروع شده است.
وی ادامه داد: بنای ما بر این بوده است که در همه استانها استاندارانی غیربومی منصوب شوند. اما من در هواپیما متوجه شدم که همسر ایشان اصفهانی است و این یک مورد از دست ما در رفت. همه گروه‌ها و احزاب، مدیران، روحانیون محترم و نمایندگان باید با استاندار همکاری کرده و تا مشکلات این استان به نحو احسن برطرف شود.
وزیر کشور ادامه داد: برای انتخاب استانداران معیارهای بسیاری وجود داشت که مهمترین آن همسویی و هم‌راستا بودن استاندار با برنامه‌های دولت است. استاندار باید اقدامات و تلاش‌های دولت را قبول داشته باشد تا بتواند پیگیر آنها باشد. مردم به برنامه‌ها رای دادند و مقام معظم رهبری در آیین تنفیذ پیشنهادات دولت را تایید کرده‌اند. امروز انتخابات تمام شده و وقت آن رسیده است که مردم این برنامه‌ها را ببینند.
رحمانی فضلی گفت: مسئله دوم در انتخاب استاندار اعتدال بود. در کابینه آقای روحانی از افرادی با گرایش‌های مختلف وجود دارد اما وجوه اشتراک همه آنها اعتدال است. وقتی دولتی از یک خط فکری خاص همه نیروهای خود را انتخاب کند دیگر خط فکری مقابل در عمل حمایتی از آنها نمی‌کند.
وی افزود: در دوره قبل و هنگام انتخاب آقای زرگرپور اجماع کاملی رخ داد. این بار نیز با کمترین زحمت اجماع کاملی برای انتخاب آقای مهرعلیزاده اتفاق افتاد.
وزیر کشور ادامه داد: مسئله بعدی برای انتخاب استاندار تجربه است. در مقیاس کشور تنها مسئولیتی که کاملا چندگانه است وزارت کشور و در سطح استان، استاندار است. به همین خاطر تجربیات متعدد برای یک استاندار مسئله بسیار مهمی است. تصمیمات استاندار تصمیماتی مشورتی است و رای‌گیری در آن وجود ندارد. به همین خاطر استاندار باید فردی مجرب باشد.
رحمانی فضلی گفت: نمی‌توانیم بر مبنای مسائل رفاقتی، قومی و قبیله‌ای مدیری را انتخاب کنیم و اگر اینطور باشد پاسخگوی خداوند و مردم نخواهیم بود. استاندار باید فردی هماهنگ‌کننده باشد و بتواند بین نیروهای مختلف هماهنگی ایجاد کند.
وی ادامه داد: امروز شرایط آنقدر درهم تنیده است که کسی نمی‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد. استاندار باید از همه فکرها کمک گرفته و با تعاملی سازنده به گفت‌وگو بپردازد. توجه کنیم حرف زدن و گفت‌وگو متفاوت است.
وزیر کشور ادامه داد: نخستین اولویت کشور اقتصاد مقاومتی است و همه تلاش‌های استاندار باید در راستای اقتصاد مقاومتی باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی مردم در تمام امور مشارکت داشته باشند. تجربه سی و نه ساله به من نشان داده است با روش‌های کنونی امکان اداره کشور وجود ندارد.
وزیر کشور گفت: امروز دچار عقب‌افتادگی اقتصادی هستیم. انباشت فقر و از همه مهمتر عقب‌افتادگی در فهم و توان تغییر همزمان با پیشرفت فناوری و تکنولوژی‌های جهانی در کشور وجود دارد.
رحمانی فضلی گفت: باید الگویی عملی داشته باشیم و همه می‌دانیم که اولین الگو، الگوی اقتصادی است. اگر نفت را بشکه‌ای صد دلار بفروشیم به هشت درصد رشد اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری نخواهیم رسید. باید تمام ابعاد اقتصاد را مردمی کنیم. مردمی کردن اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی فضلی ادامه داد: اصفهان صنعتی‌ترین استان، توریستی‌ترین استان است و مدیران خوب و مردم فهیمی دارد. اصفهان می‌تواند معین پنج استان دیگر باشد که آنها را نیز به سمت توسعه ببرد. هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای در دنیا به شکل متمرکز اداره نمی‌شود. تمرکز در دولت متعلق به دهه شصت میلادی است و باید یکبار برای همیشه جسارت سپردن امور به دست مردم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: روش بودجه‌ریزی و نظام اداری متمرکز بسیار غلط است و باید هر چه سریع‌تر آن را رها کنیم و اختیار را به استانها و مناطق بدهیم. باید به درون‌زایی و برون‌نگری بپردازیم.
وزیر کشور گفت: در دوره‌ای عده‌ای معتقد بودند باید مرزها را ببنیدیم و همه چیز را در داخل کشور بدست بیاوریم. عده‌ای نیز طرفدار این موضوع بودند که باید همه مرزها را باز کنیم و علم و تکنولوژی و سرمایه را از خارج وارد کنیم. امروز می‌دانیم که باید سرمایه و فناوری را وارد کرده و به درون‌زایی بپردازیم.
رحمانی فضلی گفت: دانش‌بنیانی بسیار مهم است و باید از سطح شعار خارج شود. اگر نتوانیم در لبه دانش حرکت کنیم از اقتصاد جهان پرت می‌شویم. اصفهان می‌تواند پیشانی علم و توسعه کشور باشد. باید به میثاق خود بازگردیم. دفاع از حق، عدالت و توسعه متوازن در چارچوب ایرانی اسلامی میثاق ماست.
وی ادامه داد: امروز در موقعیت ویژه و برجسته‌ای در دنیا قرار داریم. آیا وضعیت امروز با بیست سال قبل برابر است؟ ببینید که یک فردی در یک کشوری شروع به شاخ و شانه کشیدن می‌کند اما مردم جهان آگاه هستند و می‌دانند که این دولت چهل سال است که بر علیه ایران از همین حرف‌ها می‌زند.
وزیر کشور در تاکید کرد: ایرانی که روزگاری برای سرنگونی آن تلاش می‌کردند امروز به جایی رسیده است که می‌گویند باید جلوی دستیابی آن به موشک‌های بالستیک و علم و فناوری‌های بسیار نوین را بگیریم. اصفهان به عنوان استانی که بالاترین مرتبه را دارد باید نقش بالاتری نیز در کشور ایفا کند.
استاندار ادامه رحمانی اصفهان اقتصاد امروز استان بسیار مقاومتی وزارت زرگرپور استانی استانداران مسئله توسعه مدیران مشکلات اقتصادی مسائل عقب‌افتادگی میثاق گفت‌وگو ایرانی فناوری نخواهیم اداره مردمی ندارد بپردازیم سرمایه عده‌ای درون‌زایی متمرکز می‌دانیم مرزها می‌تواند باشیم رسیده شورای کرده‌اند موضوع مهرعلیزاده حوضه‌های اقدامات غیربومی باشند بسیاری کاملا استانها مختلف نیروهای اجماع کاملی اعتدال رهبری تلاش‌های بتواند برنامه‌ها تجربه