برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا ممکن است نقشه های شیطانی خود را با ورود از در دوستی دنبال کرده و محور مقاومت را هدف قرار دهد که نباید در هیچ صحنه ای فریب آن را خورد.

مازندمجلس:  عدنان محمود سفیر سوریه در ایران صبح امروز با آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.
در این دیدار، ضمن تأکید بر گسترش روابط دو کشور و تقویت محور مقاومت با بیان این مطلب که آمریکا نقشه تجزیه کشورهای منطقه ، تضعیف روحیه مقاومت در ملت ها و نیز تقویت رژیم صهیونیستی را دارد، از اقدامات شایسته رییس جمهور سوریه، رهبران مقاومت و مردم این کشور در اجرای تأکیدات مقام معظم رهبری که به پیروزی ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت منتج شده است، قدردانی کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تأکید کرد: آمریکا بر خلاف آنچه ادعا می کند، دشمن داعش و تروریست های تکفیری نیست و رفتار نمایشی و صوری وی برای تضعیف دولت قانونی سوریه است؛ لذا کسانی را که حقیقتا با داعش و تروریسم مقابله می کنند ، تروریست می خواند. آمریکایی ها نیروهای حشدالشعبی در عراق و تلاش های حزب الله در تایید دولت قانونی سوریه را  تروریستی معرفی می کنند ؛ حال آن که حقایق برای مردم منطقه و دنیا روشن شده است و این دوگانگی در رفتارهای آمریکا، نشان دهنده نفاقی است که موجب شده، اعتماد به آمریکا از میان برود.
آیت الله هاشمی شاهرودی به عدم پایبندی آمریکا به اصول اخلاقی اشاره کرد و گفت: اظهارات رئیس جمهور این کشور که آمریکایی ها خود از تعبیر ابله برای او استفاده می کنند، موجب از بین رفتن اعتماد ملت ها به آمریکا شده است و این عبرتی برای کشورهای اسلامی است تا دشمن حقیقی خود را بشناسند و به دشمنان اسلام  اعتماد نکنند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدواریم با از بین رفتن تروریست ها، در موضوعات بازسازی و تکیه به مردم برای تقویت سوریه، از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری استفاده شود. جمهوری اسلامی ایران هدفی جز سعادت ملت های  مسلمان منطقه و هیچ منفعت شخصی در درگیری با آمریکا ندارد و این نگاه،  الگویی برای ملت های مسلمان است که  باید در کل جهان اسلام تقویت شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: امیدواریم ملت سوریه، راهی را که تا کنون  با تاکید بر نقش مردم در مبارزه با فتنه های آمریکا و هم پیمانانش پیموده است، ادامه دهد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نسبت به احتمال تغییر نقشه آمریکا برای کشورهای منطقه هشدار داد و افزود: آمریکا ممکن است نقشه های شیطانی خود را با ورود از در دوستی دنبال کرده و محور مقاومت را هدف قرار دهد که نباید در هیچ صحنه ای فریب آن را خورد، زیرا در تاریخ منطقه جز شرارت از آمریکا دیده نمی شود.
آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به بدعهدی های آمریکا در توافق برجام ادامه داد: آمریکا توافق های انجام شده در برجام را زیر پا گذاشته، موضوعات دفاعی و موشکی را  که حق ملت ماست و ارتباطی با برجام ندارد، مطرح و علیه سپاه پاسداران تحریم هایی را اعمال کرده که از رفتارهای مفتضحانه آنها به حساب می آید. آمریکایی ها در ذهن خود این نقشه را پرورده اند که با نزدیک شدن به کشورهای منطقه، آنها را از منبع مقاومت یعنی جمهوری اسلامی دور کنند؛ زیرا دریافته اند که انقلاب اسلامی، انقلابی فکری است و تمدن اسلامی نیز با همین تحول فکری درجهان اسلام محقق خواهد شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدار روز گذشته رؤسای جمهور روسیه و آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانات مهم مقام معظم رهبری در این دیدارها، نشان دهنده عزم ملت ایران در توجه به سوریه و امنیت منطقه است که امیدواریم با سرلوحه قراردادن این بیانات، پیروزی های محور مقاومت تکمیل شود و امنیت، صلح و رونق به سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه باز گردد.
در این دیدار همچنین عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران با اهدای سلام رئیس جهور و ملت خود ، روابط راهبردی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه را موجب تقویت محور مقاومت در منطقه خواند و اظهار امیدواری کرد با شکست تروریست های تکفیری که به کمک ایران محقق شده است، دولت و ملت ایران در سازندگی سوریه نیز مشارکت داشته باشند.
سفیر سوریه در ایران افزود: روز گذشته شاهد تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه بودیم که از حمایت و همراهی آنان با تروریست ها حکایت دارد.
وی گفت: ما قدردان حمایت های مستمر مقام معظم رهبری از ملت سوریه هستیم که امروز عمق تحلیل های حکیمانه ایشان در میدان عمل برای ما آشکار شده است. جمهوری اسلامی ایران، صداقت خود را در همراهی با ملت های منطقه بارها اثبات کرده و امروز نگاه ها به ایران معطوف است.
سوریه آمریکا منطقه مقاومت اسلامی تقویت کشورهای تروریست هاشمی مصلحت شاهرودی تشخیص رهبری دیدار جمهوری برجام امیدواریم اعتماد محمود همچنین اشاره آمریکایی جمهور افزود امروز ندارد مسلمان اسلام گذشته حمایت همراهی امنیت بیانات توافق انقلاب ادامه تکفیری روابط تضعیف تأکید تغییر شیطانی صهیونیستی پیروزی دهنده استفاده رفتارهای خواند قانونی موضوعات