برگزیده ها
حفظ جان و سلامت مهارگران آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید باید در اولویت باشد

مازندمجلس: وزیر نفت گفت: در جریان عملیات مهار آتش چاه شماره ١٤٧ میدان رگ سفید حفظ جان و سلامت کارکنان باید در اولویت باشد.

مازندمجلس: وزیر نفت گفت: در جریان عملیات مهار آتش چاه شماره ١٤٧ میدان رگ سفید حفظ جان و سلامت کارکنان باید در اولویت باشد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه که صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) برای بررسی آخرین شرایط و اقدام‌های انجام شده برای مهار آتش چاه شماره ١٤٧ میدان رگ سفید به این منطقه رفته بود، ضمن ابراز تاسف از جان باختن دو تن از کارکنان شرکت ملی حفاری و لزوم رسیدگی به خانواده‌های آنان در جمع مدیران حاضر در محل اظهار کرد: هر چند که سرعت در مهار آتش سوزی مهم است اما به هیچ عنوان نباید روی سلامت و حفظ جان نیروهای حاضر در محل ریسک کرد.

وی افزود: عملیات مهار آتش یک کار جمعی است که در آن قهرمانی فرد معنی ندارد زیرا بدون انجام درست وظائف و مسئولیت‌ها از سوی یکایک عوامل و نیروها، کار به سرانجام نمی‌رسد.

وزیر نفت همچنین بر لزوم تبعیت از فرمانده عملیات تاکید کرد و گفت همه نیروها بدون توجه به موقعیت و جایگاه سازمانی موظفند از فرماندهی عملیات تبعیت کنند.

زنگنه، همکاری و همراهی دو شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران را ارزشمند دانست و از زحمات مدیران و کارکنان حاضر در محل حادثه تشکر و قدردانی کرد.

هفتم آبان ماه امسال، د‌‌‌‌کل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید‌‌‌‌ د‌‌‌‌چار حریق شد‌‌‌‌ و متاسفانه د‌‌‌‌ر این حاد‌‌‌‌ثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان باختند‌‌‌‌.

دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان ماه)، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصور شده است.

این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.

 

حفاری میدان کارکنان عملیات شماره سلامت میدان‌های متاسفانه درشمال فوران برداری مدیران اولویت زنگنه نیروها تبعیت حادثه