برگزیده ها
تولید محصولات پتروشیمی ۹ درصد افزایش یافت

مازندمجلس: مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولید ۳۱ میلیون تن محصول پتروشیمی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم رشد ۹ درصدی تولید را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می‌دهد.

مازندمجلس: مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولید ۳۱ میلیون تن محصول پتروشیمی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این رقم رشد ۹ درصدی تولید را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، علی‌ محمد بساق زاده صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ آبانماه) در دومین روز از بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به عملکرد تولید این صنعت در هفت ماه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۱ میلیون تن محصول پتروشیمی در مجتمع‌های کشور تولید شده است.

 وی با بیان این که در هفت ماه نخست امسال ۱۰ میلیون تن محصول پتروشیمی به فروش داخلی اختصاص یافته است، افزود: این رقم رشدی ۱۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه پارسال نشان می‌دهد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۶,۵ میلیارد دلار صادر شده است.

بساق زاده تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ میلیون تن مواد پایه و شیمیایی، ۳,۲ تن شیمیایی، ۱.۹ میلیون تن آروماتیک و ۹ میلیون تن خوراک و سوخت تولید شده است.

وی با اشاره به این که امسال افزایش تولید ۹ درصدی را نسبت به پارسال شاهد بوده ایم، گفت: از این میزان، ۱۳ درصد در منطقه ماهشهر، ۲ درصد در منطقه عسلویه و ۱۶ درصد در دیگر مناطق افزایش تولید داشته ایم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امسال در تولید، فروش و صادرات رشد قابل قبولی داشته‌ایم، اظهار کرد: پتروشیمی‌های شیراز، آریاساسول، خراسان، مهر و ارومیه از جمله مجتمع هایی هستند که در هفت ماه امسال بالای ۹۰ درصد ظرفیت اسمی تولید کرده‌اند.

به گفته وی، ایمنی در مجتمع‌ها، ارتقای انگیزه، سطح دانش کارکنان، رعایت همگونی در میزان پرداختی‌ها، هماهنگی فروش محصولات در بازارهای جهانی، توجه به نگهداشت و تعمیر و بهینه سازی، اولویت دهی به تأمین نیاز داخلی برای تقویت  صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش، فرهنگ همکاری بین شرکت‌ها، شتاب در پرداخت و تسویه مطالبات بین مجتمعی و واحدهای بالادستی از جمله مواردی است که باید در صنعت پتروشیمی به آن ها توجه کرد.

 

 

تولید پتروشیمی میلیون امسال محصول ابتدای تاکنون صنایع درصدی پارسال کنترل افزایش میزان شیمیایی منطقه داخلی اشاره مشابه می‌دهد محصولات اظهار