برگزیده ها
آغاز بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب کشور‌/ وزش باد شدید و هوای ابری تا ۲ روز آینده در ایلام‌

مازندمجلس: روز آینده بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در کردستان، کرمانشاه و شمال استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه هفته آینده، بارش‌‌ها در استان‌های غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب را نیز فرا می‌گیرد.

مازندمجلس:، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی امروز با تقویت جریان‌های خنک شمالی و عبور موج تراز میانی جو در استان‌های ساحلی خزر ابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق رخ خواهد داد.

روز جمعه در مناطقی از غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و سواحل غربی خزر رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه هفته آینده بارش‌‌ها در استان‌های غربی کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد.

امروز ‌بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در گیلان، مازندران و در بعد از ظهر در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، جنوب زنجان، قزوین، برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی و همدان
و شمال استان‌های البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

فردا بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه، قزوین، جنوب آذربایجان‌های شرقی غربی و شمال استان‌های تهران و البرز پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه هفته آینده ‌بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در گیلان، غرب مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، شمال خوزستان، جنوب اردبیل، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی‌، شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین پیش‌بینی می‌شود. 

همچنین به سبب وجود گردوخاک بر روی عراق،‌ امروز و فردا تداوم این پدیده و کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار در برخی نقاط واقع در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌ینی می‌شود‌ که به تدریج از بعدازظهر فردا کاهش می‌یابد.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 14 درجه خواهد بود.

آسمان ایلام فردا ابری به همراه وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز ادامه دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در استان ایلام 24 و 15 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پنجم آبان‌‌ماه 7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 7.2 میلی‌متر بود،بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ 97.3 درصد بارش سال گذشته است. بیشترین میزان بارش در هفته پنجم سال زارعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 7 میلی‌‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

البرز استان‌های باران تهران پیش‌بینی استان رعدوبرق گیلان دامنه‌های کردستان کرمانشاه قزوین ایلام میزان کمینه بیشینه مازندران زنجان پراکنده رگبار آینده امروز مناطقی گذشته گزارش بالای میلی‌متر همچنین جنوبی ‌بارش بارش‌ها آذربایجان‌های شرایط تقویت آسمان