برگزیده ها

مازندمجلس: چذابه ـ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مجموعه اعتباراتی که در سال های ۹۵ و ۹۶ برای جاده سازی به سه مرز غربی کشور اختصاص دادیم ۵۵۰ میلیارد تومان است.

مازندمجلس:خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه اظهار کرد: برنامه ساماندهی مرزهای غربی و جنوب غربی کشور را در دستور کار داریم که این برنامه با توجه به شور زیادی که خصوصا از سال ۹۳ در اربعین حسینی به وجود آمد و احساس می شد که جاده های فعلی باید بهسازی شوند و افزایش ظرفیتی برای گنجایش تردد صورت بگیرد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از برنامه ها این بود که بتوانیم در سال ۹۳ به بعد، سریعا جاده های فعلی را روکش آسفالت و ترمیم کنیم که در سال های ۹۳ و ۹۴ عموما در برنامه بود و اکثر جاده های منتهی به مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و خسروی را شامل می شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه دوم، افزایش ظرفیت بود که شروع باند دوم (بزرگراه کردن جاده ها تا نقطه صفر مرزی) بود که باز اقدامات خوب و قابل توجهی در این سه مرز انجام شده است.

خادمی بیان کرد: در مرز شلمچه خوشبختانه محور تا نقطه صفر مرزی چهار بانده است و مشکلی نداریم که مردم هم می توانند با ایمنی بیشتری تردد کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مرز چذابه نیاز به کار بیشتری بود، گفت: طول محور از اهواز تا چذابه حدود۱۱۰ کیلومتر است که از این میزان بالغ بر ۷۵ کیلومتر آن به صورت چهار خطه احداث شده و ۳۵ کیلومتر آن باقی مانده و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیش بینی می شود که تا پایان سال ۹۷ بتوانیم محور اهواز تا چذابه را به صورت چهار خطه داشته باشیم.

خادمی با اشاره به اینکه گزارش کاری برای گشایش اعتباری در این زمینه به وزیر ارائه می شود، بیان کرد: مجموعه اعتباراتی که در سال های ۹۵ و ۹۶ به سه مرز غربی کشور اختصاص دادیم ۵۵۰ میلیارد تومان هست ولی بخشی از این اعتبارات به صورت مطالبات پیمانکاران است.

وی در پایان با اشاره به اینکه این تفکیک تردد تجاری و زائران در چند کیلومتر منتهی به مرز انجام خواهد شد، گفت: احداث جاده تا نقطه صفر مرزی برای تعریض جاده و تسهیل و تفکیک ترددهای فردی و تجاری را در برنامه داریم چون تاجران باید بازار ثابت داشته باشند.
 

برنامه چذابه شهرسازی کیلومتر اینکه اشاره معاون خادمی مرزهای تفکیک تجاری اهواز احداث پایان بیشتری افزایش اربعین تومان میلیارد اختصاص دستور منتهی بتوانیم داریم شلمچه