برگزیده ها

مازندمجلس: انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در خصوص ثبت سفارش و ساماندهی بازار خودروهای خارجی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

مازندمجلس:به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه می‌خوانید: «همانطور که مطلع هستید اکنون حدود ۱۰ ماه است که از توقف ورود خودروهای خارجی و همچنین بسته شدن سایت ثبت سفارش می‌گذرد، اتفاقی که بدون تردید زیان سرسام آوری را به شرکت‌های واردکننده تحمیل کرده و موجب شکل گیری باری از تعهدات مادی و معنوی برابر مشتریان این شرکت‌ها شده است.

وجود خودروهای در گمرک مانده و همچنین یک بام و دو هوای اظهارات مسولان در این باره همواره کار را برای شرکت‌های واردکننده سخت‌تر کرده است، چرا که از طرفی نرسیدن خودروهای تعهد شده به دست مشتریان و مشکل نقدینگی موجب ایجاد مشکلات متعدد در این خصوص شده است.

با این وجود اما شایسته است شرکت های واردکننده خودرو تا پایان این رویه، از هرگونه اقدام تحریک کننده نظیر تجمع یا تحصن اعتراضی در قبال سیاست های دولت در ساماندهی واردات خودرو پرهیز شود، چرا که دولت و تصمیم گیران بازار خودروی کشورمان برای دستیابی به مدلی منطقی و عادلانه در این مسیر، بیش از هر چیز به فضایی آرام و به دور از تنش احتیاج دارند؛ لذا توصیه می‌کنیم با وجود شرایط طاقت فرسا و سختی‌هایی که امروز در حال عبور از آن هستید -که انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بیش از هر سازمان دیگری در جریان آن است- هفته‌های باقیمانده از ماه جاری را نیز با سعه صدر و منشی که در شان واردکنندگان خودرو است طی کنید.

افزون بر این باید یادآور شویم، طی مذاکرات وزارت صنعت ، معدن و تجارت با انجمن صنفی واردکنندگان خودرو و جلسات متعدد مشورتی در این باره، دست اندرکاران امر واردات خودرو به اجماع نهایی در مورد دستورالعمل ساماندهی بازار واردات خودرو و همچنین تعیین تکلیف نهایی در مورد ثبت سفارش خودروهای خارجی رسیده اند و تا پایان ماه جاری مشکلات موجود در این حوزه حل خواهد شد.

همچنین در راستای تلاش‌های صورت گرفته، دستور العمل واردات خودرو در روزهای گذشته برای معاون اول رئیس جمهور ارسال شده تا تصمیم نهایی در خصوص این موضوع در هیات وزیران اخذ شود.

فراموش نکنیم که ما نیز به عنوان فعالان بخش خصوصی در کیفیت تصمیم گیری منطقی دولت که امید می‌رود در مسیر اصول اقتصادی و همچنین اقتصاد مقاومتی باشد، سهیم هستیم. در همین راستا از شرکت های واردکننده خودرو دعوت می‌شود تا در نشستی که هفته آتی در محل این انجمن برگزار خواهد شد حضور یابند و ضمن ارایه مشکلات و نظرات‌شان در خصوص بحث واردات خودرو ما را در مشورت دهی به مسئولان دولتی و نیز همفکری در این مسیر یاری دهید.

شایان ذکر است که انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همواره در این مسیر از پای نخواهد نشست و به مانند ماه های پیش در رویه مطالبه گری خود از دولتمردان و نمایندگان محترم مردم در خانه ملت را ادامه خواهد داد. امید به این که پس از این شاهد تغییر جدی در رویکرد دولت با فعالان واقعی بخش خصوصی باشیم.

در پایان متذکر می‌شویم، به منظور جلوگیری از سوءاستفاده  احتمالی از رفتار های غیر منطقی که دستاویز مخالفان و بدخواهان نظام خواهد شد، نیاز است تا از هرگونه رفتاری که مغایر شان و شخصیت مردم فهیم کشورمان باشد دوری کنیم. شکی نیست که با توجه به قول مساعد وزیر صنعت و پیگیری‌های مداوم ما این موضوع نیز در آینده ای نه چندان دور حل خواهد شد.»

خودرو واردات همچنین انجمن واردکنندگان خودروهای واردکننده مشکلات منطقی سفارش نهایی تصمیم بازار پایان ساماندهی کشورمان موضوع خصوصی فعالان مشتریان هستید اطلاعیه خارجی شرکت‌های متعدد همواره هرگونه