برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال خدمت رسانی به جوانان در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج، راه اندازی خانه جوان، سازمان های مردم نهاد و دفاتر مشاوره و راهنمای ازدواج افزایش قابل ملاحظه ای داشته و روند رو به رشدی در دولت دوازدهم خواهد داشت.

مازندمجلس: مسعود سلطانی‌فر افزود: در سال 92 تسهیلات ازدواج با سقف 30 میلیون ریال به میزان 2 هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت شد که با رشد 3.5 برابری در سال 95 به 9 هزار و 800 میلیارد تومان با سقف 100 میلیون ریال رسید.
 مسعود سلطانی‌فر روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان در مشهد بیان کرد: با اجرای طرح ضربتی که نظام بانکی کشور با مدیریت بانک مرکزی اجرا کرد، در هفت ماهه اول امسال 885 هزار فقره تسهیلات ازدواج به میزان 9 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شد که تا پایان امسال به بیش از 12 هزار میلیارد تومان می رسد.
وی اظهار کرد: هیچ خانه جوانی در ابتدای دولت دوازدهم در کشور وجود نداشت اما اکنون 50 خانه جوان فعال در کشور وجود دارد، همچنین تعداد سازمان های مردم نهاد (سمن) مرتبط با وزارت ورزش و جوانان در سال 92 کمتر از 80 مورد بود که اکنون تعداد آنها به مرز 2 هزار سمن رسیده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد دفاتر مشاوره و راهنمای ازدواج که تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان های خانواده دارند، از حدود 20 دفتر در کشور در 2 سال قبل به 250 دفتر با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری رسیده است.
سلطانی فر اظهار امیدواری کرد که در بخش جوانان همان نقش و جایگاهی که به لحاظ قانون برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده، که ایجاد هم افزایی و همگرایی در مساله جوانان بین دستگاه های اجرایی است، به نحو مطلوب ایفا شود و از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی استفاده شود تا به توسعه اشتغال جوانان و بسترسازی لازم در این زمینه کمک کند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه ورزش جوانان نیز استعدادهای زیای در نقاط مختلف کشور بویژه نقاط روستایی و عشایری، نقاط محروم و مرزی وجود دارد که باید زمینه بروز و ظهور این استعدادها و خلاقیت ها فراهم شود.
سلطانی فر اظهار کرد: امسال کمک وزارت ورزش و جوانان به هیات های ورزش در کشور نسبت به سال گذشته حداقل سه برابر می شود تا بتوان استعدادهای مختلف ورزشی در نقاط محروم و روستایی و سایر نقاط را شناسایی و تقویت کرد.
وی گفت: وزارت ورزش و جوانان تلاش می کند زمینه شرکت نوجوانان و جوانان ورزشکار در مسابقات مختلف و اردوهای ورزشی را فراهم کند تا بتوان از ظرفیت ها و توانمندی های جوانان برای ایجاد جامعه ای سالم، ارتقای سطح سلامت، ایجاد وحدت و افتخارآفرینی در کشور بهره گرفت.
وزیر ورزش و جوانان درباره گردهمایی امروز نیز گفت: این گردهمایی 2 روزه با حضور معاونان و مدیران ستادی و استانی در وزارت ورزش و جوانان در حال برگزاری است و در خلال این جلسات با روسای فدراسیون ها در استان های مختلف نشست هایی برگزار می شود.
وی افزود: سیاست ما بر این است که مدیران بخشهای مختلف وزارتخانه ها را به استان های مختلف ببریم تا از نزدیک با ظرفیت و مشکلات این استانها آشنا شوند.
وی طرح مسائل و مباحث و مشکلات اداری، مشکلات مربوط به رشته های ورزشی، ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان، روستایی و عشایری، معلولان، چگونگی آماده شدن قهرمانان برای حضور پرافتخار در رویدادهای مهم بین المللی اعم از مسابقات جهانی و هم بازی های 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو را از مسائل مطرح شده در این گردهمایی برشمرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم تیم های ورزشی ایران بتوانند در بازیهای جاکارتا و المپیک 2020 یک نتیجه تاریخی به دست آورند که از چند ماه قبل ستاد مربوط به بازی های 2018 جاکارتا و بازیهای آسیایی و بازهای المپیک در مرکز کشور و برخی استانها فعال شده و در سایر استانها نیز فعال خواهد شد. 
جوانان مختلف وزارت گردهمایی میلیارد تومان ورزشی ظرفیت جاکارتا المپیک زمینه استانها تعداد روستایی مشکلات ایجاد ازدواج مدیران اظهار امسال میلیون مسابقات میزان استان مربوط بازیهای دوازدهم تسهیلات بتوان مسائل عشایری اجرایی دستگاه سلطانی رسیده استانی ستادی محروم اکنون پرداخت استعدادهای فراهم