برگزیده ها
الویری: افراد کاریزما بیش از احزاب موثرند

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - یک فعال اصلاح‌طلب گفت: تا زمانی‌که احزاب نتوانند آن جایگاه بایسته و مناسب خودشان را پیدا کنند، ما باید پیوند بین اشخاص حقیقی و حقوقی را حفظ کنیم.

مازندمجلس:مرتضی الویری در گفت و گو با خبرآنلاین دربارهاعتقاد و باور گروهی از اصلاح طلبان به پایان یافتن مأموریت تشکیلاتی شورای عالیسیاستگذاری بعد از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت:من عضو شورای عالی اصلاحات نیستم ولی طبق اطلاعاتی که دارم قرار بر این است تازمانی که احزاب جایگاه بایسته و مناسب خود را پیدا کنند؛ این شورا نقش خود را ایفاکند.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان همانطورکه تا الان توانسته اشخاص حقیقی و حقوقی اصلاحات را به یکدیگر پیوند دهد و نقشتعیین کننده ای ایفا کند، بنا است همین کار را ادامه دهد.

این فعال اصلاح طلب درباره مخالفت برخی احزاب عضوشورای هماهنگی جبهه اصلاحات با مکانیزم شورای عالی سیاستگذاری و انتقادشان به اینکه اشخاص حقیقی در تصمیم گیری ها محوریت دارند نه احزاب، گفت: من با اصل این استدلال موافقم اما با مصداقش مخالف؛ چرا که نقش اشخاصکاریزماتیک و حقیقی به مراتب از نقش احزاب پررنگتر و قوی تر است.

الویری تأکید کرد: تمام احزاب اصلاح طلب با همجمع شوند نمی توانند همگی به اندازه یک شخصیت کاریزماتیک مانند آقای خاتمیتأثیرگذار باشند. بنابراین تا زمانی که احزاب نتوانند آن جایگاه بایسته و مناسبخودشان را پیدا کنند، ما باید پیوند بین اشخاص حقیقی و حقوقی را داشته باشیم.

27214 

احزاب شورای حقیقی اصلاح اشخاص الویری اصلاحات حقوقی پیوند طلبان انتخابات بایسته سیاستگذاری جایگاه