برگزیده ها

مازندمجلس: فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تاکیدات آن مرحوم بر ترویج فعالیت حزبی در کشور، گفت: احزاب در قاموس هاشمی رفسنجانی جایگاه ویژه ای داشتند.

مازندمجلس: یاسر هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مرحوم هاشمی معتقد بودند احزاب رکن اصلی توسعه سیاسی کشور هستند لذا تحزب در قاموس وی جایگاهی عظیم و ویژه داشت.
یاسر هاشمی رفسنجانی ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که به همت کارگزاران سازندگی استان سمنان و میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: مرحوم هاشمی به نقش احزاب بر توسعه سیاسی و به خصوص مردم سالاری دینی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی، اعتقاد وافری داشته و همواره بر رکن آگاهی بخشی احزاب تاکید می کرد.
وی ضمن بیان نقل قولی از مرحوم هاشمی با این مضمون که تفکر حزبی به افزایش آگاهی آحاد جامعه می انجامد، گفت: باید توجه داشت که نقش احزاب در آگاهی بخشی سیاسی به جامعه بی بدیل است لذا آن مرحوم همواره تاکید داشتند که باید فعالیت های حزبی در کشور حمایت شود.
تحزب به جریان های فکری مردم جهت می دهد
هاشمی درباره ماهیت احزاب در شکل گیری حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و نقش آنها در مشارکت های مدنی، تاکید کرد: تحزب به جریان های فکری مردم جهت می دهد و این را شاید بتوان یکی از مهمترین کار ویژه های اجزاب در کشور خواند.
وی با بیان اینکه احزاب همچنین در مطالبه گری نیز نقشی وافر دارند، بیان کرد: گسترش مطالبات اجتماعی برای ساخت ایران اسلامی جز در سایه ترویج فرهنگ آگاهی اجتماعی میسر نیست که این امر دقیقاً نقطه تلاقی رسالت ها و وظایف احزاب محسوب می شود.
فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان کرد: آن مرحوم در دشوارترین برهه های زمانی انقلاب اسلامی همواره دغدغه مردم را داشته و تا پایان عمر نیز به این امر پایبند بود.
هاشمی همچنین به تاکیدات پدر بر ضرورت همراهی مردم و مسئولان نیز اشاره کرد و بیان داشت: سخت ترین بحران های انقلاب اسلامی در طول قریب به چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی در کشور رخ داد که وی معتقد بود می توان با کمک، حمایت و حضور مردم در کنار مسئولان بر مشکلات فائق آمد.
هاشمی احزاب اسلامی مرحوم رفسنجانی آگاهی انقلاب همواره تاکید سیاسی جریان همچنین اجتماعی حمایت مسئولان جامعه داشتند قاموس توسعه معتقد