برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر، قرص‌های روانگردان توسط زائران در عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: فیض حضور در سرزمین عتبات عالیات، توفیقی است که خداوند منان برای زائران اربعین مقرر فرمود: ه است که بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب عدم توفیق و ایجاد شبهه در مناسک معنوی و زیارتی می‌شود.

سرهنگ قاسم پور ادامه داد: دولت عراق در سال‌های اخیر مبادی ورودی خود را به آخرین امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره گیری از کادر متخصص در چهره زنی، مبادرت به شناسایی زائران معتاد و جستجوی بار همراه آنان می‌کنند که امید است شاهد دستگیری و بازداشت زائران به دلیل حمل مواد مخدر چه در ایران و چه در عراق، نباشیم.

وی گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر، قرص‌های روانگردان مانند متادون، قرص‌های آرام بخش از قبیل: انواع مسکن‌های حاوی کدئین، دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و... در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان در خاتمه خاطر نشان کرد: بازداشت هریک از مرتکبان جرایم ذکر شده تابع محدودیت سنی و جنسیت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر، فرد حامل آن بازداشت و با قاطعیت محاکمه می‌شود. 

 

زائران بازداشت قرص‌های همراه محدودیت اربعین هرگونه