برگزیده ها
ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه مشاغل خرد و خانگی

مازندمجلس: تهران- ایرنا- مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: تسهیلات در قالب الگوی توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت برای توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در شهرهای کوچک و روستاها ارائه می شود که ارائه آن در استانهای مازندران و کرمان به شکل آزمایشی شروع شده است.

مازندمجلس: «محمدحسین حسین زاده» شامگاه پنجشنبه در هفتمین روز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا افزود: عمده تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای ایجاد مشاغلی در زمینه تولید پوشاک، مصنوعات چرمی، نان و شیرینی و امور دام بوده و از ابتدای امسال در شهرهای کوچک 10 هزار نفری، به طور میانگین 150 شغل مستقیم ایجاد شده است.
حسین زاده بر این باور است که پول به تنهایی منجر به اشتغالزایی نمی شود چراکه ایجاد اشتغال، نیازمند مدیریت، بازار و زنجیره ارزش است و اگر قرار بود پول منجر به اشتغال شود، پرداخت یارانه ها باید مشکل اشتغال کشور را حل می کرد.
وی معتقد است در کشور باید مبنای فکری جامعه را به این سمت سوق دهیم که پول، کار نمی سازد بلکه کار است که پول می سازد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت، رقم وام های پرداخت شده به متقاضیان این بانک در نیمه نخست امسال را بیش از 600 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این وام ها به 500 هزار نفر متقاضی پرداخت شده است که میانگین هر وام، نزدیک به 11 میلیون تومان بوده است.
وی سقف وام های پرداختی قرض الحسنه رسالت را 30 میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: همه وام هایی که پرداخت می کنیم قرض الحسنه است و شرط و شروطی برای پرداخت وام ها نداریم.

** دو بانک قرض الحسنه کشور در نقشه ادغام جایی ندارند
حسین زاده درخصوص طرح ادغام بانک ها نیز گفت: نباید برای ادغام بانک ها یک نسخه عمومی پیچید، ادغام برای برخی بانک ها مناسب است اما این کار برای برخی دیگر صدق نمی کند و ما دو بانک قرض الحسنه در نظام بانکی کشور داریم که این موضوع برای ما موجودیت ندارد.
وی اضافه کرد: ادغام، نیاز به یک کار کارشناسی دارد و مورد به مورد باید قضاوت شود و در اقتصاد همیشه تاسیس، ادغام و پایان کار وجود دارد بنابراین قضاوت کلی که ادغام، انحلال یا تاسیس خوب است یا خیر، غیرکارشناسی است و باید درباره مصداق ها و موردها جداگانه صحبت کرد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن فردا جمعه، 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
اقتصام**9186 **1055
گزارش: هما همت خواه**انتشار: زینب کارگر

اقتصاد

مطبوعات96

قرض الحسنه

اشتغال

الحسنه ادغام اشتغال پرداخت خبرگزاری تومان مطبوعات ایجاد رسالت فعالیت نمایشگاه قضاوت اقتصاد رسانه تاسیس تسهیلات سومین مدیرعامل امسال میانگین میلیون