برگزیده ها

مازندمجلس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار ترامپ باید آمریکاشناسی ما را تکمیل و نه مخدوش کند.

مازندمجلس: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در چهارمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در ساختمان مجلس خبرگان برگزار شد، در سخنانی، گفت: همانطور که حضرت قاسم علیه‌السلام بعد از 1400 سال همچنان الگوی نوجوانان ماست، در انقلاب اسلامی نیز نوجوانان بسیاری با الگوگیری از این شخصیت بزرگ حماسه‌های بزرگی خلق کردند که 13 آبان سال 57 یکی از آن حماسه‌ها بود، روزی که دانش‌آموزان مدارس را تعطیل کردند و در کف خیابان‌ها به روند پیروزی انقلاب سرعت بخشیدند.
سعید جلیلی در ادامه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت سنگین دشمن برای ضربه زدن به کشور بیشتر شد و یکی از جریان‌هایی که در آن سال‌ها در حمایت از انقلاب و مقابل دشمنان ایستاد، دانش‌آموزان بودند، از این رو ضروری است نقش تاریخی دانش‌آموزان در اوایل انقلاب را بازخوانی کنید.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: برهه حساس دیگری که دانش‌آموزان نقش تاریخی در حمایت از انقلاب اسلامی ایفا کردند، دفاع مقدس بود، به گونه‌ای که بیش از 36 هزار نفر از شهدای جنگ را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که این به خوبی نشان می‌دهد چه تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان در آن برهه راهی جبهه‌ها شدند.
جلیلی ادامه داد:  در چند سال اخیر که فرصت بیشتری برای سفر به شهرهای مختلف و زیارت قبور شهدا داشتم، متوجه شدم که همانند «شهید فهمیده» در تاریخ انقلاب بسیار داریم، دانش‌آموزانی که در سنین نوجوانی در دفاع از اسلام و انقلاب به جبهه رفتند و ماندگار شدند.
وی در ادامه با نام بردن از «شهید مهرداد عزیزاللهی»، گفت: وی یک دانش‌آموز 15 ساله اصفهانی بود که مصاحبه‌اش در زمان جنگ نشانگر شجاعت و بصیرت وی بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش، گفت: البته تمام دانش‌آموزانی که حماسه آفریدند نیز شهید نشدند و بسیاری از آنها هنوز در بین ما هستند که از جمله آنها باید از «مهدی طحانیان» رزمنده 13 ساله‌ای یاد کرد که در حین اسارت و زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها، مقابل دوربین‌های خبری با صلابت گفت که «امام (ره) رهبر ماست و ما خواهان پیروزی حق بر باطل هستیم»
جلیلی افزود: امروز نیز کتاب خاطرات این رزمنده 13 ساله تحت عنوان «همه 13 سالگی‌ام» منتشر شده و پیشنهاد می‌کنم همه شما عزیزان این کتاب را مطالعه کنید.
وی گفت: دانش‌آموز دیگری که در نوجوانی حماسه آفرید و امروز نیز در قید حیات است «اسماعیل یکتایی» است؛  رزمنده نوجوان لنگرودی که خاطراتش را در کتاب «رقص روی یک پا» منتشر کرده و با مطالعه خاطرات جذاب و خواندنی او به خوبی متوجه عمق اثرگذاری دانش‌آموزان رزمنده در دوره دفاع مقدس می‌شوید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن دوست نداشت تا نسل دانش‌آموزانی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن حماسه‌ها را آفریدند، ادامه داشته باشد، اما امروز شهید حججی‌ها نیز در حال تکثیر شدن هستند که این نشان می‌دهد این نسل پویا و ادامه‌دار است.
جلیلی خاطرنشان کرد: امروز نه فقط در عرصه نظامی، بلکه در عرصه‌های علمی نیز دانش‌آموزان ما حماسه می‌آفرینند که از جمله آن درخشش‌های خیره کننده در المپیادهای علمی است.
وی گفت: وقتی دانش‌آموزی در عرصه‌های علمی، آمریکا را پشت سر می‌گذارد، باید باور کند در همه میدان‌ها می‌توان از آمریکا عبور کرد، به شرط آنکه به خدا ایمان داشته باشیم و به «خودباوری» برسیم.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: امروز عده‌ای می‌خواهند  دشمن را بزک کنند. کما اینکه از 4 سال قبل هر چه مقام معظم رهبری هشدار دادند که آمریکا قابل اعتماد نیست و نمی‌توان به دشمن خوشبین بود، عده‌ای حرف دیگری می‌زدند، اما امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که قابل اعتماد نبودن آمریکا نه یک شعار، بلکه مبتنی بر یک تجربه و منطق است.
جلیلی افزود: البته همچنان برخی اصرار دارند که آمریکا را بزک کنند و بگویند می‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و ترامپ استثناست! در حالی که رفتار ترامپ باید آمریکاشناسی ما را تکمیل کند نه مخدوش!
وی اضافه کرد: این عده چگونه مدعی هستند فقط ترامپ یک استثناست؟ در حالی که دو مصوبه اخیر کنگره آمریکا علیه مردم ایران با 97 و 98 درصد آرا تصویب شد.
عضو شورای روابط خارجی تصریح کرد: سیاست‌های ترامپ در یک سال گذشته ادامه سیاست‌های اوباما، به‌ویژه در یک سال پس از برجام است. مگر در همان دوره پس از برجام و زمان اوباما قانون تحریمی ISA برای ده سال دیگر تمدید نشد؟
جلیلی ادامه داد: امروز یکی از وظایف مهم دانش‌آموزان این است که با درک صحیح از ماهیت و رفتار آمریکا بتوانند واقعیت را برای دیگران نیز روشن کنند، زیرا اگر در داخل کشور دشمن بزک شود، در مواجهه با آن غافلگیر خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه از ابتدا شعار انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود، گفت: ملت ما زمانی که آزادی واقعی پیدا کرد توانست در برابر آمریکا بایستد و استقلال پیدا کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: طنز روزگار اینجاست که امروز آمریکا شعار آزادی می‌دهد و می‌خواهد با تنازل مفهوم آزادی به بی بند و باری با آزادی واقعی مردم ایران مقابله کند. آزادی شعار انقلاب ما بود و با آزادی ملت ما بود که آمریکا تو دهنی خورد.
جلیلی افزود: دشمن علاوه بر «تحریم‌های فلج‌کننده» که در همه این سال‌ها بر ملت ما تحمیل کرده است، می‌خواهد با استمداد از ابزارهای رسانه‌ای «تحلیل‌های فلج‌کننده» را نیز بر افکار عمومی ما القا کند که در این بین وظیفه دانش‌آموزان هوشیاری و آگاهی‌بخشی در محیط اطراف خود است.
وی تصریح کرد: تمام قدرت آمریکا در برابر ایمان، علم و مجاهدت شما زانو خواهد زد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «بسیج دانش‌آموزی» فقط به معنای فرم پر کردن نیست، گفت: هرکس دغدغه استقلال کشور و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران را دارد بسیجی است و انشالله دانش‌آموز پارسا، دانا و کوشا پیروزی‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را به فرجام خواهد رساند.
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج باید ملجاء و مرجعی برای پاسخگویی به پرسش‌ها و رفع شبهه‌ها و اقناع افکار عمومی باشد.
انقلاب آمریکا دانش‌آموزان جلیلی اسلامی امروز آزادی ادامه دیگری ترامپ تشخیص رزمنده شورای رهبری افزود مصلحت پیروزی اینکه می‌دهد دانش‌آموزانی امنیت سخنانش تصریح حماسه رفتار اعتماد استقلال نماینده دانش‌آموزی دانش‌آموز خاطرنشان مطالعه عده‌ای برابر واقعی می‌خواهد فلج‌کننده عمومی افکار برجام اوباما ایمان می‌توان تأکید منتشر سیاست‌های عرصه‌های متوجه مواجهه غافلگیر خواهیم کنگره شبهه‌ها پرسش‌ها آمریکاشناسی تکمیل مرجعی پاسخگویی همچنان نوجوانان اظهار نوجوانی البته آفریدند تاریخی مقابل بسیاری حماسه‌ها سال‌ها حمایت خاطرات