برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که مسکو در مذاکرات با واشنگتن موضوع ایجاد پنجمین منطقه کاهش تنش در سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

مازندمجلس: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز اعلام کرد، روسیه در مذاکرات خود با آمریکا احتمال ایجاد پنجمین منطقه کاهش تنش در سوریه را نیز مطرح کرده است.
بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، بوگدانوف همچنین گفته است، این مسئله در مذاکرات آستانه نیز مطرح شده اما هنوز خیلی زود است که درباره نتیجه این گفت‌وگوها صحبت کنیم.
مشورت‌های مسکو با آنکارا درباره دعوت از کردها
بوگدانوف همچنین تأکید کرد که مسکو احتمال دعوت از کردهای سوریه به کنگره مردمی سوریه در سوچی را با آنکارا مطرح کرده است.
بنا به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، مسکو در مذاکرات با آنکارا در این خصوص پیشنهاد جدا کردن کردهای سوریه از کردهای ترکیه را نیز مطرح کرده است.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که تمامی طرف‌های سوری در کنگره مردمی سوریه در سوچی شرکت کنند.
پیش از این یکی از مشاوران دولتی که بر مناطق خودمختار تحت رهبری کردها در شمال سوریه حکمرانی می‌کند در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود که مسکو کردهای شمال سوریه را به کنگره مردمی سوریه دعوت کرده است.
خبرگزاری ریانووستی روسیه از برگزاری کنگره مردمی سوریه در شهر سوچی روسیه در اواسط ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) خبر داده بود.
سوریه روسیه مسکو کردهای کنگره مردمی درباره آنکارا خبرگزاری مذاکرات همچنین گزارش اعلام پنجمین ایجاد منطقه آمریکا بوگدانوف گفت‌وگو احتمال