برگزیده ها
عزم مسئولان ایران و ترکیه بر افزایش همکاری‌های مشترک، جدی است

مازندمجلس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا که به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی بررسی جایگاه زنان در ادبیات معاصر ایران در دانشگاه ییلدریم بایزید حضور یافته بود؛ با رییس و مسئولان این دانشگاه دیدار و ملاقات کرد.

مازندمجلس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا که به منظور شرکت در مراسم افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی بررسی جایگاه زنان در ادبیات معاصر ایران در دانشگاه ییلدریم بایزید حضور یافته بود؛ با رییس و مسئولان این دانشگاه دیدار و ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدابراهیم طاهریان‌فرد با ابراز خرسندی از برگزاری همایش «زن در ادبیات معاصر ایران» در دانشگاه ییلدریم بایزید، توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی را گامی مهم در تحقق توازن همکاری‌های مشترک میان دو کشور دانست و گفت: عزم مسئولان ارشد دو کشور بر افزایش همکاری مشترک میان ایران و ترکیه، جدی است و باید همگی تلاش کنیم تا در عرصه فرهنگی نیز مانند سایر عرصه‌ها به توازن مطلوبی دست یابیم.

وی با تشریح ابعاد مختلف توسعه روابط همه‌جانبه میان دو کشور اظهار داشت: در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی صورت گرفته است اما این اقدامات با توجه به اشتراکات مهم فرهنگی و جبر جغرافیایی که دو ملت را در کنار یکدیگر قرار داده است، کافی نیست.

سفیر ایران با اشاره به انتصاب منصور غلامی به سمت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: انتصاب ایشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به حضور ایشان در ترکیه و شناخت وی از ظرفیت‌های موجود میان دانشگاه‌های دو کشور، فرصت مغتنمی است تا مسئولان دانشگاه‌های ترکیه از آن برای افزایش همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی بهره‌گیری کنند. 

سفیر ایران دانشگاه ییلدریم بایزید را دانشگاهی تازه تاسیس اما مهم دانست و خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی این دانشگاه در این مدت کوتاه بسیار قابل توجه است و امیدواریم که این شجره طیبه پایگاهی برای بیشترین تعامل و همکاری‌های گسترده فرهنگی میان دو کشور باشد.

در ادامه این دیدار، متین دوغان، رییس دانشگاه ییلدریم بایزید ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش «زن در ادبیات معاصر ایران» در این دانشگاه، برگزاری این همایش را آغازی برای همکاری‌های گسترده فرهنگی میان دو کشور دانست و ابراز داشت: اشتراکات فرهنگی میان دو کشور زمینه تسهیل روابط فرهنگی را فراهم آورده است و امیدواریم که با همکاری مشترک بتوانیم به همکاری‌های مهمی دست یابیم.

وی دانشگاه ییلدریم بایزید را دانشگاهی شناخته شده در ایران توصیف کرد و بیان کرد: این دانشگاه نزدیک به ۱۷ هزار دانشجو دارد که ۱۰ درصد از آن را دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف جهان بالاخص دانشجویان کشورهای همسایه تشکیل می‌دهد.

رییس دانشگاه ییلدریم بایزید در خاتمه با توجه به ظرفیت‌‌های علمی دو کشور، خواستار گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های فرهنگی؛ بالاخص حضور اساتید مدعو ایرانی در دانشگاه شد.

گفتنی است همایش یک روزه‌ای با موضوع بررسی جایگاه زنان در ادبیات معاصر ایران با عنوان «زن در ادبیات معاصر ایران» و با حضور محققان، صاحب‌نظران و استادان ایران و ترکیه از سوی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، دانشگاه ییلدریم بایزید، دانشگاه الزهرا(س)، موسسه شهر کتاب و موسسه انتشارات هجه در دانشگاه ییلدریم بایزید در حال برگزاری است.

دانشگاه فرهنگی بایزید ییلدریم همکاری‌های مشترک همایش ترکیه معاصر ادبیات مسئولان برگزاری دانشگاهی دانست ابراز دیدار توسعه افزایش دانشگاه‌های عنوان تحقیقات انتصاب فناوری امیدواریم بالاخص موسسه کشورهای دانشجویان گسترده اشتراکات اقدامات طاهریان‌فرد اسلامی آنکارا خرسندی بررسی توازن جمهوری روابط مختلف یابیم همکاری جایگاه