برگزیده ها
رشد کمی آثار نمایشی نیازمند نقش جدی رسانه‌هاست

مازندمجلس: مهدی شفیعی معتقد است اکنون نسبت به گذشته توجه رسانه‌های مکتوب و مجازی به تئاتر بیشتر شده است، هر چند که هنوز با فضای ایده‌آل فاصله وجود دارد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ، توضیحات جدیدی را در خصوص روند تبدیل تئاتر نصر به موزه تئاتر ارائه کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در این‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از حدود دو سال پیش جلسات متعددی را با جهاد دانشگاهی برگزار کردیم تا از تخریب تئاتر نصر جلوگیری شود و از فضای آن برای ایجاد موزه تئاتر استفاده شود.

وی افزود: هر چند که مالک تئاتر نصر نهاد دیگری است ولی سرقفلی این تئاتر در اختیار جهاد دانشگاهی است و جهاد دانشگاهی طرف اصلی این مذاکرات بود.

مهدی شفیعی در مورد نتیجه جلسات مرکز هنرهای نمایشی با جهاد دانشگاهی بیان کرد: جلسات سال گذشته به یک جلسه مشترک میان معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، مرکز هنرهای نمایشی، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد، جهاد دانشگاهی، سازمان زیباسازی شهرداری و آقای احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران منتهی شد و در نهایت شهرداری اعلام آمادگی کرد که اگر جهاد دانشگاهی فضای تئاتر نصر را در اختیارش بگذارد، هزینه‌های مرمت و بازسازی آن و ایجاد موزه تئاتر را تقبل نماید.

شفیعی ادامه داد: علیرغم آن‌که در جلسه سال گذشته صحبت‌هایی مبنی بر جلوگیری از تخریب تئاتر نصر و تبدیل آن به موزه تئاتر انجام شد ولی این روند به کندی پیش رفت تا این‌که بعد از تشکیل شورای شهر جدید، آقای مسجدجامعی اخبار خوبی را در این حوزه منتشر کرد. اکنون هم تفاهمی میان جهاد دانشگاهی با شهرداری تهران در شرف وقوع است که انشاءالله با پیگیری‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران، تئاتر نصر به موزه تئاتر تبدیل شود.

مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: ان‌شاءالله درصورتی‌که تأمین اعتبار این پروژه صورت بگیرد، در کنار فضایی که برای موزه تئاتر خریداری شده است، از فضای تئاتر نصر هم برای ایجاد موزه تئاتر و آرشیو کردن آثار حوزه تئاتر استفاده می‌شود. ایجاد موزه تئاتر همان چیزی است که جایش در فضای فعلی تئاتر کشور خالی است و همه به دنبالش هستیم.

مهدی شفیعی در خصوص نقش رسانه در فرهنگ و هنر نیز گفت: در این سال‌ها تئاتر با مضامین و اجراهای متنوع‌تری شکل می‌گیرد که طبیعتاً با افزایش کمیت اجراها، مخاطبان بیشتری جذب تئاتر می‌شوند و دایره مخاطبان هنر تئاتر گسترده‌تر می‌شود. در این شرایط قطعاً رسانه‌ها نقش جدی‌تری خواهند داشت.

مدیر کل هنرهای نمایشی در پایان ضمن تشکر از فعالان حوزه رسانه برای تبلیغ و رونق جریان تئاتر، اظهار داشت: فکر می‌کنم اکنون نسبت به گذشته توجه رسانه‌های مکتوب و مجازی به تئاتر بیشتر شده است، هر چند که هنوز با فضای ایده‌آل فاصله وجود دارد. امیدوارم رسانه بتواند جایگاه تئاتر را متناسب با ظرفیت‌ها و تأثیرگذاری‌هایش تعریف نماید.

هنرآنلاین
تئاتر نمایشی دانشگاهی هنرهای شفیعی شهرداری ایجاد تهران رسانه فرهنگ گذشته جلسات تبدیل شورای نماید اکنون مخاطبان مدیرکل مسجدجامعی زیباسازی تخریب استفاده معاونت وزارت جلوگیری ارشاد هنرآنلاین