برگزیده ها

مازندمجلس: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام به معنای واقعی کلمه قابل پیش‌بینی بود.

مازندمجلس:
جهانبخش محبی‌نیا  در خصوص احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام، گفت: واگذاری موضوع پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ به کنگره آمریکا نشان از ناتوانی رئیس جمهور آمریکا در تصمیم‌گیری است.
به گزارش نامه نیوز وی با بیان اینکه ترامپ در میدان هیجان آنچنان تاخته که در حوزه عمل نسبت به مهار این اسب رها کاری نمی‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: متأسفانه کشوری که مدعی قدرت اول در دنیاست، اسیر فردی شده که توانایی ایجاد تناسب و هماهنگی بین برنامه‌ها و اجراییات را ندارد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: واکنش منفی و تصمیم غیرمنطبق رئیس جمهور آمریکا یا کنگره آمریکا بر اجماع آن با کشورهای اروپایی و شورای امنیت آسیب زده و فاصله و اختلاف بین آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان ملل را بیش از پیش خواهد کرد.
محبی‌نیا ادامه داد: اقدام ترامپ مقدمه‌ای بر ایجاد عمق در آشفتگی در جهان است، بر این اساس اگر کنگره آمریکا در مسیر اهداف ترامپ پیش رفته و تیشه بر ریشه قراردادهای جهانی و توافق‌نامه‌هایی چون برجام زند، آبرویی برای مجامع بین‌المللی و شورای امنیت و سازمان ملل باقی نخواهد ماند.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عواقب ناخوشایند تصمیم‌گیری نادرست رئیس جمهور آمریکا یا کنگره با اتهام‌زنی و اعلام عدم تعهد ایران به برجام برخلاف منافع آمریکا خواهد بود.
 روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، احتمالا دونالد ترامپ همانند اقدامش درباره برنامه «داکا»، تعیین سرنوشت توافق هسته‌ای ایران را به کنگره آمریکا بسپارد و کاری کند تا نمایندگان کنگره توافق ایران را لغو کنند.
گفتنی است؛ اگر ترامپ تصمیم بگیرد پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تأیید نکند، بدان معنا نیست که آمریکا از توافق خارج خواهد شد، این ضرورت که رئیس‌جمهور باید پایبندی ایران را تأیید کند، شرط مندرج در متن اصلی توافق هسته‌ای نیست و کنگره آمریکا آن را تدوین کرده است.

آمریکا کنگره ترامپ پایبندی توافق برجام شورای برنامه هسته‌ای جمهور درباره اروپایی امنیت کشورهای تأیید کمیسیون ایجاد تصمیم‌گیری محبی‌نیا بودجه اسلامی تصمیم