برگزیده ها

مازندمجلس: برخی گزارشها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی در کشور اریتره با تیراندازی به سوی دانشجویان معترض، ۲۸ نفر را کشته و ۱00 نفر دیگر را زخمی کردند.

مازندمجلس:  در تیراندازی نیروهای امنیتی اریتره به سوی دانشجویانی که در «اسمره» پایتخت این کشور آفریقایی علیه دولت «ایسایاس آفوِرکی» رئیس جمهور اریتره دست به تظاهرات زده بودند، ۲۸ نفر از معترضان کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش نامه نیوز گزارشها حاکی از آن است که این اعتراضات در واکنش به مصادره مدرسه «الدیاء» مدرسه ای مذهبی با حدود ۳۰۰۰ دانشجو، از سوی دولت اریتره صورت گرفته است.
پلیس اریتره در تلاش برای بازداشت «حاج موسی» رئیس این مدرسه اسلامی با مقاومت دانشجویان روبرو شد که به درگیری میان نیروهای پلیس و دانشجویان و کشیده شدن دامنه این خشونتها به خیابانهای پایتخت انجامید.
«سازمان دموکراتیک دریای سرخ آفریقا» که یک گروه شورشی ضد دولتی و مخالف دولت آفورکی است، شمار کشته شدگان را ۲۸ تن اعلام کرد.
نصرالدین علی، سخنگوی این سازمان، اعتراضات دانشجویان را یک «قیام» و «انقلاب» علیه مقامات دولتی و «رد قاطع رژیم» اریتره خواند.
وی در ادامه گفت: «در پی امتناع از تخلیه و تحویل مدرسه به نیروهای پلیس، حدود ۴۰ نفر دستگیر شدند که این امر به اعتراضات گسترده ای منتهی شد. ارتش نیز نیروهایی از خارج از پایتخت فراخواند». گفتنی است که شمار کشته شدگان اعلامی از سوی نصر الدین علی هنوز تأیید نشده است.
سفارت آمریکا در پایتخت اریتره نیز صدای تیراندازی را گزارش داد و به مردم توصیه کرد که از مناطق مرکزی شهر که محل اعتراضات است، دور بمانند. سفارت آمریکا همچنین از حضور قابل توجه نیروهای پلیس اریتره خبر داد، اما به شمار تلفات اشاره ای نکرد.
به رغم شواهد فراوان دال بر بروز خشونت میان نیروهای پلیس و معترضان، دولت اریتره هرگونه قتل و خونریزی را انکار کرده است و ادعا می کند که نیروهای پلیس توانسته اند بدون هیچگونه تلفاتی به این اعتراضات بطور صلح آمیز پایان دهند.
در همین ارتباط، وزیر اطلاعات اریتره هرگونه عکس و فیلم منتشره از صحنه های خونریزی را «گزارشات کذب و جعلی» خواند.
اریتره نیروهای اعتراضات پایتخت مدرسه تیراندازی دانشجویان معترضان آمریکا هرگونه خونریزی سفارت شدگان دولتی گزارش خواند