برگزیده ها

مازندمجلس: درگیری لفظی چند روز قبل قاضی پور نماینده مجلس و حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد بیش از آنکه به خاطر رو شدن تخلفات بقایی قابل توجه باشد به خاطر ادبیات سخیف احمدی نژادی آن قابل تامل است. ادبیاتی که به گفته فعالان سیاسی حذف آن غیر از رجوع به سال های قبل از احمدی نژاد راهی ندارد.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: رئیس جمهوری که از قطعنامه دان و ادبیاتی مانند ، در حرف هایش بهره می برد سال هاست رفته است اما رد پای او از ساحت سیاسی کشور هنوز پاک نشده است. محمود احمدی نژاد دیگر تریبونی در اختیار ندارد تا پشت آن از ننه قمر، قطعنامه دان و واژه هایی این چنین حرف بزند. یاران و همفکرانش نیز  دیگر جایگاهی در قدرت ندارند اما هر از گاهی به واسطه پرونده ها و حاشیه هایشان درقضای رسانه ای ظاهر می شوند. آن ها تلاش زیادی می کنند متفاوت باشند اما همچنان از ادبیات آن دوران فاضله نگرفته و مانند قبل سخن می گویند. همان معاون سابق ، امروز به یک نماینده مجلس می گوید فرزند پدرت نیستی اگر اسناد تخلف من را نشان ندهی. فعالان و چهره های سیاسی اعتقاد دارند که این نوع از ادبیات بعید است به این زودی از فضای سیاسی ما دور شود اما باید مراقب باشیم که این پدیده نامیمونبرای همیشه ماندگار نشود.حجت الاسلام مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در این باره به نامه نیوز می گوید: « وقتی افرادی که در حد و اندازه عرصه های سنگین نیستند به صحنه می آیند ، ادبیات مختص به خود را به همراه می آورند و متاسفانه تا زمانی که آن ها یا همفکرانشان حضور داشته باشند شاهد ادامه این ادبیات هستیم».مشاور رئیس دولت اصلاحات در امور روحانیت ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ادبیات احمدی نژادی به دیگر فعالان سیاسی کشور سرایت نکند، گفت: « نگرانی اصلی این است که ادبیات نادرست به دیگران نیز سرایت پیدا کند. امیدواریم این اتفاق نیفتند و با کمرنگ شدن آن ها شاید فراموشی ادبیاتنشان نیز باشیم. اگرچه حتما آثار منفی آن ادبیات در مقطعی از تاریخ قابل مشاهده خواهد ماند».بدون شک برای پایان دادن به این نگرانی و حذف ادبیات ناشایست مورد اشاره راهی وجود ندارد غیر از آسیب شناسی صحیح زیرا علت یابی گام نخست برای پیدا کردن راه حل خواهد بود. آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که ریشه این ادبیات ناشایست به محمود احمدی نژاد و آن 8 سالی برمی گردد که در مقام شخص دوم مملکت از تریبون های رسمی به جامعه آموزش می داد می توان اینگونه صحبت کرد.وی در  گفت وگو با نامه نیوز با تاکید بر اینکه صدمات دولت احمدی نژاد در حوزه اخلاق قابل وصف نیست و به مراتب بیشتر از صدمات آن در حوزه سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد و ... بوده است، گفت: «به اعتقاد من راه حل حذف این ادبیات از فضای سیاسی کشور رجوع به تجربیات موفق و نقاط اوج کشور در این زمینه است».منصوری توضیح داد: « دولت اصلاحات پیش از روی کار آمدن احمدی نژاد رئیس جمهوری داشت که موفق شد ایده گفت وگوی تمدن  ها را به جهان معرفی کند لذا بازگشت به آن فضا و استفاده از همان ادبیات می توان تنها راه چاره باشد. البته این کار بسیار سخت است زیر احمدی نژاد و نزدیکان او هشت سال مدام به این نحوه جامعه را آموزش دادند و اکنون شاهدیم که ادبیات احمدی نژاد از علاوه بر خود او حلقه نزدیکانش از سوی فعالان سیاسی دیگر و متاسفانه برخی نمایندگان مجلس نیز مورد استفاده قرار می گیرد». 
ادبیات احمدی سیاسی صدمات منصوری سرایت فعالان باشیم اصلاحات متاسفانه ناشایست آموزش استفاده جامعه اعتقاد نگرانی اینکه محمود اخلاق هستیم درایتی سیاست جمهوری ندارد مانند قطعنامه باشند