برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: زائران اربعین برای حضور در کشور عراق می توانند با مراجعه به سامانه سماح نسبت به دریافت روادید اقدام کنند.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن نظافتی در یک برنامه رادیویی گفت: بیش از ۹۵ درصد زائرانی که قصد تشرف به مراسم اربعین حسینی را داشته اند، تاکنون موفق به دریافت ویزای خود شده اند.

وی افزود: سامانه سماح برای ثبت نام متقاضیان دریافت روادید اربعین همچنان باز است و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به دریافت ویزای کشور عراق اقدام کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به کاهش زمان صدور روادید اربعین اظهارکرد: اکنون شاهد هستیم که در برخی از استان ها، صدور روادید اربعین به روز شده و در برخی از استان‌ها نیز ویزا طی ۲ روز صادر می‌شود.

نظافتی با تاکید بر کاهش قابل توجه حضور افراد فاقد ویزا در مرز‌های کشور تصریح کرد: خوشبختانه اکنون بر اساس آمار ارسال شده از مرز‌های کشور، شهروندان به قوانین کشور عراق احترام گذاشته و تعداد افراد فاقد ویزا در مرز‌ها بسیار کم است.

وی ادامه داد: مردم باید بپذیرند که عراق کشور دوم است و اگر چه این کشور سرزمین ائمه معصومین است، اما باید برای حضور در این کشور به قوانین آن احترام گذاشته و اقدام به دریافت روادید شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اهمیت دریافت بیمه از سوی زائران خاطرنشان کرد: متاسفانه طی روز‌های اخیر شاهد تصادف تعدادی از زائران ایرانی بودیم. برخی افراد که در این تصادف‌ها جان خود را از دست داده بودند، بیمه نداشتند و در این شرایط خانواده‌های آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده اند.

وی بیان کرد: در یکی از تصادف‌های اخیر ۵ تن جان خود را از دست دادند و به این خاطر که بیمه بودند، به خانواده‌های آن‌ها مبلغی معادل ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

نظافتی از استقرار نمایندگان بیمه و هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین خبرداد و گفت: در حال حاضر نمایندگان هلال احمر و بیمه در تمام مسیر‌های پیاده روی اربعین حضور دارند تا در صورت نیاز به زائران خدمات ارائه دهند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص چگونگی ثبت نام در سامانه سماح اظهارکرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سماح، ثبت نام خود را انجام داده و با واریز وجه تعیین شده، کد رهگیری دریافت کنند.

وی تاکیدکرد: در صورتی که به طور استثنا، فردی پس از ثبت نام موفق به دریافت کد رهگیری خود نشد، باید به مرکز حج و زیارت استان خود مراجعه کند.

دریافت اربعین سامانه روادید افراد زائران زیارت مراجعه عتبات نظافتی خانواده‌های گذاشته احترام آن‌ها نمایندگان پیاده قوانین رهگیری اکنون همچنان اقدام می‌توانند اشاره اظهارکرد استان ویزای مرز‌های