برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیبان نماز جمعه این هفته در سراسر کشور به موضوع 13 آبان و اهمیت مراسم اربعین حسینی پرداختند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اینهفته شهر اصفهان اظهار داشت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوایالهی دعوت می‌کنم؛وی با بیان این که تأثیر تقوا در روشنگری تأثیر طبیعی است، توضیحداد: نه این که اگر انسان کار خوب انجام دهد خدا در عوض ترک گناه راه را بهاو نشان دهد بلکه به این معناست که خدا راه را نشان داده و عقل را هم بهعنوان راهنما قرار داده اما گاهی این عقل موانعی پیدا می‌کند که نمی‌تواندراه را روشن ببیند مثل آبی که لجن بگیرد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* ۱۳ آبان ماه یادآورسه خاطره بزرگ است که سختی هرکدام از آن‌ها در قلب ما هست، گفت: اولین خاطره،تبعید امام خمینی به ترکیه و سپس به نجف در پی اعتراض و سخنرانی به لایحهکاپیتولاسیون بود، اما همین تبعید با اینکه برای مردم و‌ علما سخت بود اما به رشدانقلاب کمک کرد.

*دومین خاطره ماندگار ۱۳ آبان  کشتار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان است؛ در سال ۱۳۵۷ دانش آموزان به حمایت از امام مدارس را تعطیل کرده و همراه بادانشجویان در تجمع دانشگاه تهران شعار مرگ بر شاه دادند، که تعدادی از دانش آموزانو دانشجویان در حمله مزدوران با تیرهایی که به سمت آن‌ها شلیک می‌شد مجروح و کشتهشدند، حکومت وقت به خیال خودشان با این کار مردم را ترساندند اما مردم بیشتر روشنشدند، کینه به دل گرفتند و پایه انقلاب محکم‌تر شد.

* سال ۱۳۵۸ تعدادی از دانشجویان پیروی خط امام، سفارت‌خانهآمریکا در ایران را تسخیر کردند و امام خمینی این عمل آن‌ها را که سبب ترس برخی واستعفای بازرگان شده بود، انقلاب دوم نامید.

* باید همه سعی کنیم در این روز شرکت و اعلام کنیم که ملت ایران ازتحریم‌ها، مخالفت‌های امریکا با کشورهای اسلامی و دست و پازدن های اینانسان‌های پلید کوچک کوچک‌ترین ترسی به دل نمی‌دهد و در برابر استکبار جهانیخواهد ایستاد.

خطیب نمازجمعه قم: نظم مراسم اربعین درون‌زا است

آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اینهفته مصلی قدس،  گفت: اربعین غریبانه سالار شهیدان از روزی که جابر برسر قبر فرزند رسول خدا نشست و اشک ریخت شروع می‌شود اما حقانیت اربعین آن جایینمایان می‌شود که 20 میلیون عاشق به زیارت امام شهیدان می‌روند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* اربعینحسینی پدیده‌ایاست که بالای 20 میلیون و از بیش از 100 کشور عالم انسان‌های دلباخته و شیدا دراین راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند،نظم این مراسم درون‌زا است و این مراسم تاریخیقرن‌ها ادامه داشته و عشق و ایثار در قلب‌های این راهپیمایان موج می‌زند.

* راهپیمایی روز 13 آبان در سراسر ایران و قم باید با باشکوه بیشترو فریادی رساتر از گذشته باشد چراکه آمریکا به دنبال تهی کردنعزم و اراده مسئولان و مردم است.

* برخی به دنبال ترویج فکر صلح با دشمن هستند ، فشاراقتصادی، فشار بر جبهه مقاومت، فشار بر تجزیه کردستان عراق، تقویت جبهه مزدوران در منطقه، همراهساختن جبهه اروپایی و تحریم‌های جدید به بهانه‌های جدید از نمونه کارهای جدیدآمریکا است.

* کسی که در کار خیر سهیم شود و در امر ازدواج وساطت کند در کارخیر سهیم است و این آیه اشاره به‌واسطه گری در کار خیر دارد.

* روزی که هیچ سایه‌ای در آفتاب روز قیام نیست چند گروه در زیرسایه الطاف الهی قرار می‌گیرند و نخستین گروه کسانی هستند که شرایط ازدواج جوانیرا فراهم می‌کنند، است.

امام جمعه شیراز: روز ۷ آبان درسال های پیش بی حجابی مطلق بود

 آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشارهبه فرارسیدن روز مبارزه با استکبار، گفت: مبارزه با استکبار اولویت اول انبیاء وخصوصیت اصلی امام(ره) بوده است.وی ادامه داد: همه پیامبران دعوت به مبارزه با مستکبران زمان خودداشتند که این مهم را با تعابیر مختلف مطرح کردند.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

*هیچ پیامبری در کاخ پادشاهی به ضرر ملتش حضور نیافت و از آنها کمکنگرفت که بخواهد با حضور مستکبرین کاری را انجام دهد بلکه همواره مستضعفین در کنارآنها بودند.

* آمریکا ۲ نقشه اساسی در مقابل کشور ما دارد اولاینکه تفرقه میان مردم و حکومت ایجاد کند دقیقا همان کاری که فرعون انجام داد وسیاست دوم تشدید تحریم ها برای فشار بیشتر بر مردم ایران که همین کار را فرعون برملتش انجام داد و یک گروه را از بین می برد.

* روز ۱۳ آبان فرارسیده است و این روز نه تنها بهدانش آموزان و دانشجویان تعلق دارد بلکه متعلق به همه مردم است.امام(ره) راه انبیا را در پیش گرفت وامروز همه می بینند که حتی با مذاکره هم نمی شود به استکبار نزدیک شد زیرا آنهافقط به دنبال دشمنی هستند.

* قرآن مجید نماز را ستون دین معرفی کرده، اصول قرآن بر نماز تکیهکرده، عترت نیز زیارت اربعین را معادل نماز قرار داده یعنی نماز ستون دین و زیارتاربعین ستون عترت است.

* عاشورا آرام آرام توسعه پیدا کرد و امروز اربعین هم همین استاربعین عامل معرفی امام حسین(ع) به دنیاست.

* روز ۷ آبان (زادروز کوروش) در سال های پیش بی حجابی مطلق بود وگناهانی بود که شرم دارد بیان آن، شعارهای هنجار شکنی بر علیه نظام بود و مسئولیندر سال جاری بدون هزینه برای کسی توانستند در مقابل آن موج تبلیغات گسترده رسانههای وابسته ایستادگی کنند هرچند امروز با دشنام آنها و ادبیات گاوچرانها مواجهشدند اما برای خدا حرکت کردن اعتبار و آبرو کسب می شود.

* مسئولیت ما مقاومت در برابر استکبار است و این فرهنگ عمومی مااست و باید تحمل، بردباری، مصرف و کارهای خیر در جامعه چگونه است.

 

29216

 

اربعین امروز استکبار دانشجویان مراسم خاطره آن‌ها شیراز مبارزه آموزان راهپیمایی میلیون شهیدان ادامه زیارت کارهای مقابل فرعون معرفی حجابی ازدواج مقاومت درون‌زا دنبال انقلاب خطبه‌های اینهفته آیت‌الله می‌شد زادروز کوروش تبعید خمینی بیشتر برابر حکومت مزدوران تعدادی نمازجمعه