برگزیده ها
صالحی نیا: 900 هزار خودرو طی هفت ماه گذشته در کشور تولید شده است

مازندمجلس: تهران - ایرنا - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقق 94 درصدی تولید خودرو طی هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: حدود 900 هزار دستگاه خودرو تا امروز در کشور تولید شده است.

مازندمجلس: به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن صالحی نیا در دیدار از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: کالاهای صنعتی در هفت ماهه گذشته رشدهای به نسبت مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
وی ادامه داد :‌فولاد خام،‌ لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ، نئوپان، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیاز داخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.
صالحی نیا گفت: الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالیست که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.
وی افزود: تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می دهد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست، تصریح کرد: واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف از جمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچار مشکل شود و معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحدها فراهم کنیم.
صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود: با رصد به موقع واحدهای تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.
به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون حدود 1700 جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و 49 درصد نیز در دست انجام است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اردیبهشت سال 1394 اعلام کرد: با تصویب هیات وزیران وبه منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.
بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم تا 12 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام ** 2078 ** خبرنگار: محمد مهدی بهرامی * انتشار: امید غیاثوند

اقتصاد

محسن صالحي نيا

مطبوعات96

هفت ماه امسال

تولید تولیدی واحدهای صالحی موانع افزایش مشکلات کارگروه ایرنا افزود مطبوعات اقتصادی گذشته نمایشگاه تشکیل برگزار گزارش خبرنگار وسومین مواجه صنایع معاون خبرگزاری