برگزیده ها
دو میلیون و ۱۸۰ هزار ویزا برای زائرین اربعین حسینی صادر شده است

مازندمجلس: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: تا شب گذشته دو میلیون و ۱۸۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

مازندمجلس: رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: تا شب گذشته دو میلیون و ۱۸۰ هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری با بیان اینکه تا غروب روز دوشنبه هفته جاری صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، گفت: کسانی که ویزا نگرفته‌اند در این فرصت کوتاه هرچه زودتر از طریق شرکت‌های مجاز و سامانه سماح در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از اول ماه صفر تاکنون از مرز خارج شده‌اند و حدود ۲۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه به تدریج بازگشت زائران اربعین  حسینی از عراق در حال افزایش است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که روند رفت و آمد این عزیزان روند منظمی را به خود گرفته است و به احتمال زیاد ازدحام‌های دفعی سال‌های گذشته را کمتر خواهیم داشت. در حال حاضر تردد در جاده‌ها و مرزها به صورت روان ادامه دارد و نیروی انتظامی کلیه مسیرها را پوشش داده است.

ذوالفقاری در ادامه مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه سال‌های گذشته با پدیده‌ای به نام حضور بدون ویزا برخی از زائران در مرزها مواجه بودیم، تصریح کرد: امسال عبور افراد بدون ویزا امکانپذیر نیست و اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد این موضوع منجر به بسته شدن مرز از سوی عراقی‌ها می‌شود.

 وی با بیان اینکه تاکنون چند هزار نفر بدون ویزا به مرز مراجعه کرده‌اند ولی بازگردانده شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که نیروی انتظامی در سال جاری به صورت بسیار جدی جلوی خروج زائران بدون ویزا را خواهد گرفت.

حسینی اربعین اینکه زائران گذشته میلیون مرزها سال‌های نیروی انتظامی شده‌اند ذوالفقاری زائرین معاون ادامه تاکنون