برگزیده ها
مازندمجلس:
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رسانه هایی که درست نویسی می کنند، در آیین اختتامیه نمایشگاه مطبوعاتمعرفی شدند. 35 داور از میان 117 رسانه، بهترین رسانه هایی را که درست نویسی می کنند،معرفی کردند.
خبرگزاری مهر ۴۰ سکه در میان خبرگزاری ها رتبه اول شد و این عنوان در میان روزنامه ها به روزنامه همشهری با ۲۵ سکه طلا رسید. روزنامه خبر جنوب ۲۵ سکه، روزنامه خبر ورزشی ۲۵ سکه،خبرگزاری دفاع مقدس ۲۵ سکه،،مجله کرگدن ۲۵ سکه و مجله شهرکتاب ۲۰ سکه نیز حائز رتبه شدند.

شورای سیاستگذاری این جایزه عبارت است از: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه عضو شورای این فرهنگستان، نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان. تعیین سیاست‌های کلی همچون تصویب شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها، تعیین نوع و تعداد نشریات و جوایز، شیوه انتخاب داوران در این جایزه، از جمله وظایف این شوراست.
 سه عضو شورای فرهنگستان، نماینده معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جایزه و یک کارشناس گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی، یک نفر از ویراستاران برجسته کشور با سابقه مطبوعاتی به انتخاب معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی این جایزه را عهده دار است که تدوین شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌ها، پیشنهاد نوع و تعداد نشریات و جوایز، تعیین صلاحیت داوران، انتخاب مصداق‌ها و تعیین نحوه بررسی آثار و تصمیم‌گیری در کلیه امور جایزه را بر عهده دارند.
جایزه مطبوعاتی فرهنگستان رسانه روزنامه تعیین خبرگزاری ارشاد وزارت معاونت اسلامی فارسی شورای نویسی داوران فرهنگ نامه‌ها جوایز نشریات ادبیات نماینده تعداد معرفی