برگزیده ها
بیانیه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت ۱۳ آبان

مازندمجلس: دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.

مازندمجلس: دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

 

سیزدهم آبان ماه، روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ انقلاب اسلامی به فرموده امام امت(ره) از ایام‌الله است، که بیش از هر چیزی انسان را به یاد آرمان‌های انسانی و الهی انقلاب اسلامی و مقابله با طاغوت می‌اندازد. هر یک از اتفاقات مهمی که در این روز رقم خورده‌اند به روشنی حکایت‌گر این بعد مهم از ابعاد این روز هستند. دستگیری و تبعید امام خمینی در ۱۳ آبان ۴۳ عکس‌العملی در برابر حرکت خداجویانه و آزادیخواهانه امام خمینی (ره) بر اساس تعالیم دینی بود، بزرگداشت ایام‌الله توسط مردم خداجو و رفتارهای انسانی آنها باعث اعتلای کلمه حق و ارتقای جایگاه انسانی ملت ایران می‌گردد و از رشد و توسعه رفتارهای خودخواهانه و استکباری افراد و دولت‌ها پیشگیری می‌نماید.

 

اجتماع دانش‌آموزان و دانشجویانی که در سیزدهم آبان ماه ۵۷ در صحن دانشگاه تهران به خون خود درغلتیدند نیز با همین رویکرد انجام شد که یوم‌الله گشت. توجه افکارعمومی به این رخدادها باعث گشت تا اتفاق مهم دیگری در این روز و در سال ۵۸ رقم بخورد تا ۱۳ آبان در منظومه ایام ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به یکی از درخشان‌ترین آنها تبدیل شود. دانشجویان پیرو خط امام متاثر از فضای انقلاب و مقابله‌های پیدا و پنهان آمریکا با مطالبات آزادیخواهانه و استقلال‌طلبانه ملت ایران که به تازگی از چنگ رژیم شاه رهایی یافته و در پی استحکام مبانی جمهوری اسلامی بودند سفارت آمریکا را به عنوان نماد شیاطین غربی و شرقی مورد تعرض قرار داده به تسخیر لانه فساد -به تشخیص خودشان- مبادرت کردند.

اقدامی که از سوی امام مهمتر از انقلاب اول -بهمن ۵۷- نامگذاری شد. رویکرد امام به مقوله استکبارستیزی و آزادیخواهی رویکردی الهی بود. آن را در جهت اعتلای کلمه حق می‌دانست و لذا هرچیزی که آن حرکت و نیت را تقویت می‌کرد، با ارزش و مفید و مکمل می‌نمود. دقت در کنه این وقایع، بیانگر این واقعیت است که استکبار جهانی و در راس آنها دولت‌های مختلف آمریکا از دیرباز بر سر منافع نامشروعی که برای خود طلب کرده و می‌کنند و رجحان آن منافع بر منافع صاحبان اصلی آنها یعنی ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.آنها برای این منظور اصولا از دولت‌های ملی و با پشتوانه مردمی رویگردان بوده و به هر وسیله‌ای در پی ساقط کردن آنها برآمدند. از دولت ملی دکتر محمد مصدق گرفته تا دولت‌های مردمی پس از انقلاب اسلامی.

آمریکایی‌ها در برابر دولت‌های برآمده از انقلاب اسلامی نیز همین روش را دنبال کردند. وقتی دولت اصلاحات با رای و پشتوانه عظیم ملی سکاندار اداره کشور شد انواع کارشکنی و تبلیغ سوء را به کار گرفتند تا از آن دولت نمایش موفقیت و اقتدار به عرصه نیاید. آنها در استراتژی منفعت‌جویانه خویش احتمالا در پی آنند که وقتی نمی‌توانند رژیم جمهوری اسلامی را از میان بردارند، آن را ضعیف کنند تا در مناسبات بین‌المللی و پای میز مذاکرات مختلف از دولت‌ها بی‌پشتوانه ملی و فاقد کارآمدی‌های لازم بیشترین امتیازات را بستانند. اما هرگاه به این مطلوب نرسیدند اقدامات خصمانه و توطئه‌آمیز دیگر را با روش‌های نخ‌نما و تجربه‌شده ادامه داده‌اند. ملت ایران با هشیاری و توجه به علت اصلی وقایع پدیدآورنده یوم الله ۱۳ آبان باید روح مبارزه و هر نوع حرکت زمینه‌ساز رفتارهای استکباری در داخل کشور را زنده نگه دارند و به عناصر مقوم انقلاب یعنی استقلال، آزادی و مشارکت آگاهانه جمهور مردم در امر تعیین سرنوشت توجه روزافزون داشته‌ باشند.

انقلاب اسلامی دولت‌های رفتارهای آمریکا منافع انسانی اعتلای دولت‌ها استکباری رویکرد جمهوری مردمی پشتوانه مختلف وقایع اقدامی برابر یوم‌الله سیزدهم مناسبت اعتماد سیاسی مبارزه استکبار خمینی بیانیه ایام‌الله تاریخ جهانی آزادیخواهانه