برگزیده ها
پایان ماراتن هشت‌ روزه رسانه‌ها با فرصت اعتراض + اسامی رسانه‌های برتر و فعال

مازندمجلس: گردهمایی هشت روزه رسانه‌ها سرانجام عصر امروز با برپایی مراسمی در مصلی به پایان رسید تا رسانه‌ها و روسای نمایشگاه یک سال فرصت داشته باشند به پرسش‌های مطرح شده درباره این رویداد رسانه‌ای و اینکه آیا قصد دارند سال آینده نیز با همین شیوه نمایشگاه مطبوعات را برگزار کنند، پاسخ دهند.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، آیین پایانی نمایشگاه مطبوعات با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تنی چند از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه جمعه ـ ۱۲ آبان ماه ـ در طبقه دوم مصلی آغاز شد و از همان ابتدا اعتراض مالباختگان شرکت‌های اقتصادی که از ساعاتی قبل از برگزاری اختتامیه شروع شده بود، فضای متفاوتی را به این مراسم بخشید.

در ادامه هر کدام از سخنرانان مطالبی را خطاب به معترضان بیان کردند که در بین آنها حسین انتظامی از چنین تجمع‌هایی به عنوان «فرصت» یاد کرد؛ فرصت از این جهت که عده‌ای رسانه‌ها را محرم خود بدانند. با این حال معاون مطبوعاتی در بخشی از مراسم اختتامیه وقتی اعتراض‌ها موجب بر هم خوردن سخنرانی یکی از مهمانان شد، به روی سن آمد و از معترضان درخواست کرد که مراسم صنفی‌شان را بر هم نریزند.


ترجیح می‌دهیم به عنوان مهمان در نمایشگاه مطبوعات بنشینیم

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اعتقاد بر اینکه حضور مردم در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است، گفت: نسبت به این اعتماد باید قدردان باشیم. رسانه‌ها خودشان را برای حضور در نمایشگاه نیازمند می‌دانند؛ چرا که به واسطه نمایشگاه نبض جامعه را می‌شناسند.

حسین انتظامی در ابتدای مراسم در سخنانی با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال مطبوعات هم به ایستگاه آخر رسید، گزارش‌هایی را درخصوص تلاش‌های اهالی رسانه ارائه داد.

وی با اشاره به سه گروه از اقشار مختلف که به واسطه آنها بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها شکل گرفت، گفت: مردم صاحبان واقعی رسانه‌ها بودند، کسانی که سرمایه‌ساز رسانه هستند و همه ما مرهون این لطف هستیم که نسبت به سال گذشته هم حضور مردم جهش قابل توجهی داشته است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی و سیاستگذاری مطبوعات تشکر و قدردانی کرد اما در عین حال گفت: سال گذشته اعلام کردیم که ترجیح می‌دهیم امسال به عنوان مهمان در نمایشگاه مطبوعات بنشینیم و رسانه‌ها را تشویق کنیم اما این آمادگی در تشکل‌ها به وجود نیامد.

انتظامی سپس با اشاره به حضور میزان رسانه‌هایی که در نمایشگاه مطبوعات امسال شرکت کردند، گفت: هزار رسانه در قالب ۶۰۰ غرفه در نمایشگاه امسال حضور داشتند و یکی از ویژگی های نمایشگاه که آن را برجسته تر از سابق می کند این است که نشست های قابل توجهی در آن برگزار شد که عمده این نشست ها توسط خود اصحاب رسانه در تالارهای گفت وگو برگزار شد که به ۴۰۰ عنوان نشست می‌رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تجمعاتی که امروز و روزهای گذشته در نمایشگاه مطبوعات شکل گرفت نیز گفت: خوب است به تجمعاتی که در نمایشگاه برگزار شد، از جنبه فرصت بنگریم. اینکه این افراد که به محفل رسانه‌ای ما آمدند و رسانه‌ها را محرم خود دانستند.

انتظامی همچنین گزارشی از عملکرد دولت در چهار سال گذشته از باب تنوع و تکثر رسانه‌ها ارائه داد و گفت: در حال حاضر بالغ بر هشت هزار عنوان رسانه مجوز دارند، ۲۸۰۰ عنوان رسانه به سایت‌ها و مابقی به رسانه‌های چاپی تعلق دارند و به نوعی ۲۴ درصد رسانه‌ها برخط هستند، این نسبت در ابتدای دولت سه درصد بود. یکی از سیاست‌های دولت قاعدتا رشد پایگاه‌های خبری بود. در این میان نشریات چاپی هم ۳۳ درصد را به خود اختصاص دادند که این رقم در گذشته ۲۳ درصد بوده است. همچنین در حال حاضر ۳۹ درصد از رسانه‌های کشور تخصصی و اختصاصی هستند که در چهار سال گذشته این رقم ۲۵ درصد بود و این افزایش رشد به معنای این رویکرد دولت است که از حضور رسانه‌های تخصصی استقبال کرده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال درباره وعده مسؤولان در قبال تدوین دو لایحه قانون مطبوعات و خبرگزاری‌ها و همچنین سازمان نظام رسانه‌ای نیز مطالبی را عنوان کرد و گفت: این دو لایحه به نحوی مکمل هم هستند. در لایحه قانون مطبوعات که بخش عمده آن در هیات دولت تصویب شده است، رژیم افتراقی حقوق مطرح است؛ یعنی اینکه بگوییم برای مطبوعات و رسانه‌ها جرایم خاصی وجود دارد. اینطور نیست که هر جرمی از طریق مطبوعات انجام می‌شود، بخ قانون مجازات اسلامی ارجاع داده شود.

او پنج عنوان مجرمانه برای لایحه قانون مطبوعات برشمرد و افزود: هتک حرمت، نقض حریم خصوصی، نقض امنیت ملی، توهین به مقدسات و افشای اسناد محرمانه دولت جزو این پنج عنوان است. سایر موارد جزو تخلفات است که کمیسیون رسانه‌ها به آن رسیدگی خواهد کرد. بنابراین این قانون در جهت جرم زدایی حرکت می‌کند.

او همچنین درباره قانون نظام رسانه‌ای نیز گفت: این قانون نیز مراحل عملیاتی شدن آن در دولت شروع شده است. این قانون رابطه بین روزنامه‌نگاران را مشخص می‌کند. در حال حاضر نظرات مخالف و موافق این لایحه جمع آوری شدده است و برای قانون رسانه‌ای همچنان با توجه به اینکه در دستور کار دولت است نظرات مخالف و موافق در حال جمع آوری است و جلسه ای برگزار خواهد شد تا جمع بندی ها را داشته باشیم.

انتظامی در پایان سخنانش با اعلام خبری گفت: با مساعدت قوه قضاییه در حوزه رسانه‌ها قرار است از این پس دادگاه حل اختلاف داشته باشیم.

انتقاد حدادعادل از لغت‌هایی که برای خنده به فرهنگستان نسبت می‌دهند

حداد عادل یکی از برکت‌های جشنواره مطبوعات در پنج سال اخیر را توجه ویژه به زبان فارسی برشمرد و گفت: زبان ابزار اصلی کار رسانه‌هاست؛ بنابراین توجه و اهتمام درست‌نویسی از بایستگی‌های مهم در حوزه مطبوعات است.

او با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین اقتدار ملی و اقتدار زبان و ادبیات هر ملت وجود دارد، تصریح کرد: هر چه انضباط زبانی بیشتر باشد، انضباط فکری هم بیشتر می‌شود و بین این دو یک رابطه دوسویه وجود دارد. علاوه بر این هویت ملی ما هم بستگی به حفظ زبان و پاسداری از ادبیات ما دارد.

رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی یادآور شد: در پنج سال اخیر بخت با ما یار بوده از همکاری خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای درست‌نویسی مطبوعات برخوردار بوده‌ایم.

حداد عادل گفت: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی آماده است برای هر یک از مطبوعات و رسانه‌ها که مایل به برگزاری دوره تخصصی باشند اقدام کند.

وی در عین حال با انتقاد از برخی خبرها که به خروجی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی نسبت داده می‌شود، گفت: گاهی در رسانه‌ها و غالبا در فضای مجازی به فرهنگستان و ادبیات فارسی جفا می‌شود و لغاتی که مصوب فرهنگستان نیست برخی‌ها برای خنداندن به فرهنگستان نسبت می‌دهند که روح ما از آن خبر ندارد. از مطبوعات انتظار داریم به فرهنگستان کمک کنند، این کمک، کمک به زبان فارسی است که هویت ملی و پرچم فرهنگ ما در همه جهان و سرتاسر تاریخ بوده و خواهد بود.

در حین صحبت‌های حداد عادل، معترضان پدیده مشهد، کاسپین و پلاسکو برای دقایقی اعتراض خود را نشان دادند که رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در پاسخ به اعتراض آنها، گفت: من سکوت کردم که صدای شما شنیده شود، شما هم سکوت کنید که صدای ما شنیده شود.

حسین انتظامی نیز همزمان با سخنرانی حدادعادل و فریادهای اعتراض، به روی سن محل برگزاری اختتامیه آمد و در توضیحاتی خطاب به معترضان، گفت: خواهش می‌کنم مراسم صنفی ما را با آسیب مواجه نکنید. از معاون جناب آقای شمخانی تقاضا کرده‌ام در پایان مراسم پذیرای شما باشند؛ بنابراین این انتظار را متقابلا از شما دارم که مراسم صنفی ما را با آسیب مواجه نکنید.

اعلام برندگان نهایی جایزه درست‌نویسی

فرهنگستان زبان و ادب فارسی در اختتامیه نمایشگاه مطبوعات برندگان نهایی پنجمین جایزه درست‌نویسی را اعلام کرد.

نتایج نیز به شرح زیر اعلام شد:
۱. روزنامه‌های سراسری
- روزنامه همشهری رتبه اول شناخته شد.
- روزنامه شهروند و ایران، مشترک رتبه دوم شدند.
-روزنامه قدس و کیهان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

۲. روزنامه های استانی
-خبر جنوب رتبه اول شناخته شد.
-اصفهان امروز رتبه دوم شناخته شد.

۳. روزنامه‌های ورزشی
-خبر ورزشی رتبه اول شناخته شد.
-گل رتبه دوم شناخته شد.

۴. خبرگزاریهای تخصصی
ـ دفاع مقدس رتبه اول شناخته شد.
ـ تقریب و بین المللی قرآن (ایکنا) مشترک رتبه دوم شدند.

۵. خبرگزاری های عمومی
- مهر رتبه اول شناخته شد.
- دانشجویان ایران (ایسنا) و کار ایران (ایلنا) مشترک رتبه دوم شدند.
- خبرآنلاین شایسته تقدیر شناخته شد.

۶. پایگاه‌های خبری
-دیار میرزا رتبه اول شناخته شد.
- اقتصاد آنلاین و شفقنا مشترک رتبه دوم شدند.
- ۵۹۸ و افکارنیوز شایسته تقدیر شدند.

۷. نشریات فرهنگی اجتماعی
- کرگدن رتبه اول شناخته شد.
- زنان امروز رتبه دوم شناخته شد.

۸. نشریات با موضوع افزایش سواد علمی جامعه
- شهرکتاب رتبه اول شناخته شد.
- صبح زندگی رتبه دوم شناخته شد

چرا شمخانی به مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات آمد؟

مراسم اختتامیه همزمان با صحبت‌های علی شمخانی، بار دیگر با اختلال در برگزاری به دلیل اعتراض‌ها مواجه شد که دبیر شورای امنیت ملی در ابتدای سخنانش خطاب به مالباختگان موسسات مالی گفت: در جلسه اخیر روسای قوا مشکل شما به نوعی مطرح و مقرر شد سه گروه سپرده‌گذار، هیات مدیره واحد پولی و هیات نظارت بانک مرکزی در اقداماتی مشترک برای رفع مشکل مالباختگان اقدام کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی سپس در سخنرانی خود در نمایشگاه مطبوعات گفت که همه باید به تیز شدن تیغ رسانه‌ها برای مقابله با فساد کمک کنیم.

متن سخنرانی دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصلی به شرح زیر است:
۱- از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ معاونت مطبوعاتی و مجموعه رسانه های کشور که با تلاش و حضور فعال خود موجب شکل گیری و غنای بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به عنوان رخداد فرهنگی و رسانه ای منحصر بفرد شدند سپاسگزاری می کنم

۲- از این که در طول هفته جاری برای دومین بار توفیق حضور در جمع پرنشاط و صمیمی فرهیختگان حوزه رسانه کشور حاصل شد بسیار خرسندم.

۳- از این فرصت استفاده می کنم و از همه رسانه های مسئول و متعهد کشور که در طول سالهای پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاردیم، همکار و همراه تاثیر گذار و ارزشمندی برای نهاد امنیت ملی کشور بودند سپاسگزاری و قدردانی می نمایم و امیدوارم که با تداوم این همکاری به ما بیش از گذشته برای خدمت گذاری به ملت شریف ایران مساعدت داشته باشند.

۴-حضور و سخنرانی من در این مراسم به صورت طبیعی تداعی کننده ارتباط وثیقی است که میان رسانه و امنیت ملی وجود دارد و در این فرصت محدود تلاش خواهم کرد که به بخشی از تاثیر و تاثرات متقابل این دو حوزه بر یکدیگر اشاره کنم.

۵-شعار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در سال جاری ؛رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی، پیشرفت ملی تعیین شده است. ماهیت این شعار واجد اشارات روشنی از ارتباط رسانه و امنیت ملی است.

۶- بدون شک یکی از اصلی ترین مولفه های تقویت ساختار سیاسی و هم سو کننده مجموعه منابع برای تحقق اهداف راهبردی در یک کشور موضوع انسجام اجتماعی است.

توسعه،تعالی و پیشرفت بدون وجود انسجام اجتماعی امکان پذیر نیست چراکه فقدان انسجام اجتماعی به هدر رفت مهمترین منبع و موتور محرکه پیشرفت یعنی سرمایه های انسانی منجر خواهد شد.

۷-در جامعه ای که امکان تعالی سرمایه های انسانی فراهم نباشد نمی توان به شکل گیری انسجام اجتماعی امیدوار بود چرا که عقب ماندگی و جهل اجتماعی مهمترین مانع برای ایجاد انسجام اجتماعی است. انسجام بر پایه رویکرد و منافع جمعی شکل می گیرد و تا زمانی که آحاد جامعه در مسیر تعالی قرار نگیرند، هویت ملی و شناخت کافی نسبت به منافع ملی ایجاد نخواهد شد.

۸-بدون گفتگو، مفاهمه و اقناع سازی نمی توان به ایجاد بستر تعالی در جامعه امیدوار بود. امر ونهی در پاره ای موارد می تواند موجب شکل گیری آرامش و نظمی تصنعی در جوامع شود اما به طور قطع تعالی سرمایه های انسانی را بدنبال نخواهد داشت.

۹-رسانه ها محور و پیشران اصلی برای ایجاد فضای گفتگو و تعالی و زمینه ساز نشاط و انسجام اجتماعی هستند. از جایگاه مسئول نهاد امنیت ملی کشور و به عنوان فردی که به موضوعات سیاسی، دفاعی و امنیتی اشراف دارد معتقدم که بدون ارایه تعریف مشخص از مسئولیت های متقابلی که حاکمیت و رسانه نسبت به یکدیکر دارند نمی توان زمینه ایفای نقش حداکثری رسانه ها در حوزه تامین منافع ملی را فراهم نمود.

۱۰-به میزان کاهش اصطکاک دولت وحاکمیت با رسانه ها و واگذاری امور نظارت بر تخلفات حرفه ای رسانه ها به نهادهای صنفی حرفه ای و مسئولیت پذیر اعتماد متقابل میان حاکمیت و رسانه ها تقویت خواهد شد و با رشد سرمایه اجتماعی و سپس انسجام اجتماعی شاهد تقویت مولفه های امنیت ملی خواهیم بود. این حرکت ضمن ان که آزادی مسئولانه رسانه ها را شکل می دهد از امنیتی شدن حوزه فرهنگ که قطعا ضد انسجام اجتماعی و به تبع آن ضد امنیت ملی است جلوگیری خواهد کرد

۱۱- البته مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری جزء لاینفک ایجاد این شرایط است که به طور طبیعی بخش مهمی از ان به رسانه ها و نهادهای صنفی و حرفه ای مرابط با ان مربوط می شود.

در این مسیر رسانه ها نیز متقابلا باید نشان دهند که مرادشان از آزادی، ولنگاری و هرج و مرج نیست.باید بلوغ سیاسی و رسانه ای و تخصصی اشان را بیش از گذشته به منصه ظهور برسانند.
فضای حرفه ای رسانه نیازمند رسانه حرفه ای است که مبنای فعالیتش هویت و منافع ملی باشد که ما در این بخش نیز با مشکلات قابل توجهی مواجه هستیم.

۱۲-مایلم از این فرصت استفاده کنم و ضمن تاکید بر نقشی که رسانه های کشور می توانند در تحقق مهمترین مسئله امنیت ملی کشور یعنی رفع موانع پیشرفت اقتصادی و در راس آن مبارزه قاطع و بدون تنازل با فساد اقتصادی دارند اشاره کنم.

۱۳-همه ما بر این باور اشتراک نظر داریم که فساد اقتصادی مهمترین عامل کاهش سرمایه اجتماعی و مانع اصلی رشد و پیشرفت اقتصادی است .ریشه های شکل گیری و خانه نشین شدن فساد در عدم پاسخگویی، عدم شفافیت، دور زدن قانون، رانت اطلاعاتی، برخوردهای سلیقه ای و تبعیض آمیز وباند بازی و فامیل سالاری است. طبیعتا اگر انسان عالم را محضر خدا بداند ،در این عرصه، معصیت و فساد نمی کند.اما اگر فردیا جریانی از این فضا فاصله گرفت و احساس کرد که می تواند حیاط خلوتی را برای فرار از پاسخگویی وبی قانونی و ...ایجاد کند.

۱۴-زبان رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی برای مبارزه با فساد اثبات شده با رعایت قانون و اخلاق نباید دچار لکنت شود. این روند به طور قطع ایجاد بازدارندگی خواهد کرد و به افزایش هزینه فسادو ناامن شدن فضا برای مفسدین کمک می نماید. همه باید به تیز شدن تیغ رسانه ها برای مقابله با فساد کمک نماییم و همه ابزارهای قانونی را برای ایفای نقش فعال و پیشروی رسانه ها در مقابله با فساد بکار بگیریم. رسانه‌ها باید بتوانند با اقتدار کامل ضمن برخورداری از امنیت بیان، امنیت قلم و امنیت شغلی به مسئولیت خود در چارچوب قانون عمل کنند. به طور قطع عدم رعایت قانون در مواجهه با رسانه ها و برخوردهای سیاسی و سلیقه ای، جامعه رسانه ای را دچار تزلزل می کند.

۱۵- البته رعایت قانون و انصاف و خودداری از رفتارهای سلیقه ای،سیاسی و خدایی نکرده منفعت جویانه از سوی رسانه نیز اصل غیر قابل تغییری است که عدم پایبندی به آن می تواند به محدود شدن فضای کنش سالم و مسئولانه رسانه ای در قبال مقابله با فساد شود.
۱۶- با این اعتقاد در طول ۴ سال گذشته همه تلاش خود را برای ایجاد فضای مفاهمه با مجموعه رسانه های کشور و همکاری مشترک برای صیانت از ارزشها،منافع و هویت ملی و ایجاد زمینه های تعالی در حوزه های سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مصروف نموده ایم که البته راه طولانی و پر فراز و نشیبی نیز در پیش داریم.

رسانه‌های برتر و فعال بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

رسانه‌های برتر و فعال نمایشگاه بر اساس ارزشیابی انجام شده اعلام شد که بر این اساس، علاوه بر لوح تقدیر، ۱۰۰ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت خواهند کرد.
همچنین غرفه‌های فعال نیز بر اساس جدول امتیاز بندی ۴۰ تا ۸۰ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت خواهند کرد.

شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات با تقدیر از تمامی رسانه‌های حاضر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، بعد از بررسی فعالیت‌های غرفه‌های مختلف حاضر در نمایشگاه، و امتیازبندی بر اساس شاخص‌های منتشرشده قبل از آغاز نمایشگاه، رسانه‌های برتر را در ۱۰ گروه شرکت کننده به شرح زیر اعلام کرد:

شایان ذکر است در جلسه بررسی عملکر غرفه‌ها، ۴ نماینده از ۵ تشکل عضو شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات حضور داشتند و عملکرد غرفه‌ها بدون احتساب (جمعه ۱۲ آبان) بررسی شده است.

مدیران انجمن صنفی مدیران روزنامه های غیردولتی استان تهران
انجمن صنفی مدیران نشریات ایران
انجمن صنفی مدیران رسانه‌
انجمن صنفی نشریات تخصصی کشاورزی و صنایع غذایی کشور
شورای مرکزی خانه‎های مطبوعات کشور
و تعاونی مطبوعات
در بیانیه خود ضمن سپاس از حضور فعال تمامی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات، رقابت در ارائه برنامه‌های کیفی و صنفی را مهمترین وجه تمایز دوره بیست و سوم نمایشگاه در مقایسه با دوره‌های پیشین عنوان کردند.
همچنین در این بیانیه با سپاس ویژه از مدیریت محترم خبرگزاری جمهوری اسلامی و مؤسسه مطبوعاتی ایران که با وجود حضور گرم و فعالیت چشمگیر، داوطلبانه از رقابت با سایر رسانه‌ها خارج شدند.

برترین غرفه‌های نمایشگاه بیست و دوم به این شرح اعلام شدند:

در گروه نشریات استانی و منطقه‌ای، غرفه نشریه پیام عسلویه به مدیرمسئولی آقای مازیار هوشمند به عنوان غرفه برتر اعلام شد

در این گروه همچنین رسانه‌های زیر به عنوان رسانه های فعال اعلام شدند «مردم کویر، همدان پیام، تیتر یک نجف آباد، هزاردستان، اتفاقیه خراسان شمالی، سپهر غرب، هاناخبر، به فکر شهر، خزر آنلاین»

در گروه نشریات کودک و نوجوان، غرفه نشریه نبات به مدیر مسئولی آقای مجتبی سادات به عنوان غرفه برتر و غرفه های «داروگ و رشد کودک» به عنوان غرفه فعال معرفی شدند.

در گروه دین و اندیشه به طور مشترک به خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به مدیرمسئولی حمید فرزام و خبرگزاری تقریب به مدیرمسئولی رضا شاکری به عنوان غرفه برتر و غرفه های «پایگاه همکاری های خبری شیعه(شفقنا) و خبرگزاری شبستان، خبرگزاری حوزه، خبرگزاری رسا و نشریه آموزه های قرآنی» به عنوان غرفه های فعال اعلام شدند.

در گروه فرهنگی هنری مجله موفقیت، به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی آقای احمد حلت به عنوان غرفه برتر شناخته شد.

همچنین غرفه‌های «هنر آنلاین، تئاتر ایران، اندیشه پویا، شما نیوز، فرتاک نیوز، لیزنا، مشق تندرستی، هنر و تجربه، عصر زمان، پیشخوان، قلمیاران پویا اندیش، چمدان» به عنوان فعال اعلام شدند.

در گروه تخصصی و اختصاصی، پایگاه خبری سلامت آنلاین به مدیر مسؤولی کوروش اسعدی بیگی به عنوان غرفه برتر اعلام می‌شود.

همچنین غرفه‌های «وبدا، دنیای هوادار، ساروس، آهن و فولاد، دنیای عکس و گرافیگ، کانون، سرآمد کیفیت» به عنوان غرفه های فعال اعلام شدند.

در گروه خانواده، غرفه خانواده سبز به صاحب امتیازی آقای هرمز شجاعی مهر به عنوان غرفه برتر شناخته شد.
و غرفه‌های «تگ، شاهد جوان، نابغه، پیشخوان پیشگیری، پیک توانا، خانواده، ساناز و سانیا» به عنوان فعال می شوند.

در گروه سیاسی اقتصادی

غرفه پایگاه خبری پارسینه به مدیر مسئولی فریماه شیخ الاسلامی به عنوان غرفه برتر
و غرفه های « جماران، جامعه خبر، مهر نامه، تجارت جنوب، اقتصاد آنلاین، تین، اقتصاد و بانک ایران، رویداد ۲۴، خبرنامه دانشجویان ایران، روبه رو، افکارنیوز، تدبیر ۲۴» به عنوان غرفه فعال معرفی شدند.

در گروه روزنامه ها، به طور مشترک روزنامه های شهروند به مدیر مسئولی عبدالرسول وصال و روزنامه شهرآرا به مدیر مسئولی مجید خرمی به به طور مشترک عنوان غرفه برتر شناخته شدند.
و روزنامه های « اصفهان زیبا، مستقل، صبا، هفت صبح، عصر اقتصاد، ۱۹دی» به عنوان غرفه های فعال شناخته شدند.

در گروه خبرگزاری‌ها، خبرگزاری دفاع مقدس به مدیرمسئولی مجید هاشمی دانا غرفه برتر و
و خبرگزاری‌های «دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشجو، مهر، برنا» به عنوان غرفه فعال اعلام شدند.

در بخش موسسات مطبوعاتی، موسسه مطبوعاتی صمت به مدیریت ناصر بزرگمهر به عنوان غرفه برتر
و غرفه‌های «گروه رسانه‌های دانشگاه آزاد، خبر، سپید» به عنوان غرفه فعال اعلام شدند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات پنجم آبان ماه کار خود را آغاز کرد و ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امروز ـ جمعه ـ پس از هشت روز به کار خود پایان می‌دهد.
رسانه عنوان مطبوعات نمایشگاه شناخته رسانه‌ها اعلام امنیت اجتماعی قانون فرهنگستان انسجام مراسم همچنین گذشته مشترک فارسی روزنامه ایجاد رسانه‌های مطبوعاتی شورای فرهنگ خبرگزاری سیاسی نشریات تخصصی جامعه اختتامیه تعالی اسلامی ارشاد غرفه‌های ادبیات اقتصادی اینکه وزارت انتظامی سومین منافع اشاره مدیرمسئولی سخنرانی رسانه‌ای سرمایه مدیران مهمترین اعتراض آنلاین پیشرفت لایحه مسئولیت تقدیر امسال دارند برگزار امروز درست‌نویسی اقتصاد توجهی مقابله مواجه مسئولی شمخانی معاون برگزاری معترضان پایان خبرگزاری‌ها فرهنگی انجمن همکاری رابطه انسانی البته اقتدار تقویت زمینه شایسته داریم تواند مدیریتی ابتدای نشریه ارائه کننده بنابراین باشیم پایگاه خانواده مالباختگان مجموعه نماینده بررسی هماهنگی ایسنا سلیقه دانشجویان رعایت افزایش صحبت‌های درباره ارتباط متقابل مولفه مسئول طبیعی امکان تاثیر نشیبی محدود میلیون بیانیه رقابت غرفه‌ها تمامی دریافت خواهند مدیریت معرفی پیشخوان دنیای امتیازی قرآنی اندیشه استفاده قانونی امنیتی حاکمیت مفاهمه گفتگو امیدوار نخواهد ایفای نهادهای پاسخگویی برخوردهای مبارزه مسئولانه آزادی فراهم شنیده پایگاه‌های دادند اختصاصی عملکرد تجمعاتی میزان داشتند رویکرد برشمرد مخالف موافق نظرات می‌کند موارد تخلفات قدردانی تشکل‌های ترجیح می‌دهیم اعتراض‌ها مطالبی گزارش دقیقه مهمان اعتقاد هستیم دیگری مختلف واسطه اعتماد نیازمند سخنانش مساعدت تقریب ایکنا ورزشی اصفهان شهروند استانی عمومی شفقنا مرکزی سپاسگزاری نظارت موسسات افکارنیوز موضوع روزنامه‌های جایزه علاوه معاونت بیشتر انضباط انتقاد حدادعادل باشند اقدام برندگان نهایی متقابلا نکنید انتظار همزمان دومین