برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > دولت - ایسنا نوشت:رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه دولت نگاه اقتصادی به موضوع اربعین ندارد و تمام نگاه دولت به اربعین نگاهی اعتقادی است، بیان کرد:دولت به هیچ وجه به موضوع اقتصادی اربعین چشم ندوخته است .

مازندمجلس:محمود واعظی امروز در جلسه ستاد اربعین که در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: هیچ کسی نمی‌گوید که همه امور به خوبی انجام شده است اما در مقایسه با سال گذشته در بخش‌های مختلف شاهد پیشرفت بسیار خوبی در بحث زیرساخت‌های اربعین هستیم .

وی افزود: سال‌های گذشته مردم نگران بودند و دغدغه بسیاری داشتند اما امسال آرامشی که میان مردم در دو مرز شلمچه و چذابه بود نشان دهنده یک مدیریت خوب و جهادی در خوزستان و کشور است .

رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: قرار است در نامه‌ای که استاندار خوزستان به ما می‌دهد مسایل و مشکلات در خصوص زیرساختهای اربعین در استان خوزستان مطرح شود و ما این مسایل را دنبال خواهیم کرد. شاید نتوان در چند روز آینده کار خاصی انجام داد اما با همتی که در ستاد اربعین خوزستان وجود دارد، برای سال آینده برنامه‌ریزی خواهیم کرد .

وی ادامه داد: شرایط منطقه و ایران شرایط خاصی است و ما وظیفه داریم تا از هر اتفاقی در راستای اعتقادات و همبستگی ملی استفاده کنیم .

رییس دفتر رییس جمهور گفت: ملت ایران نشان داده است اگر دشمنی بخواهد از خارج به ایران ضربه بزند و علیه کشور توطئه کند، همه ملت با هر قومیتی در مقابل او خواهند ایستاد .

واعظی اظهار کرد: در چند سال گذشته حماسه بزرگ اربعین یک نماد برای وحدت و همدلی شیعیان بوده است.

وی بیان کرد: نگاه ما به حماسه اربعین باید یک نگاه اعتقادی باشد. در بحث اربعین باید رویکرد از رویکرد تدارکاتی به رویکرد فرهنگی تبدیل شود. حرکت اربعین یک حرکت فرهنگی است اما باید آن را نقویت کرد و تدارکات انجام گرفته در این زمینه برای آن است تا این حرکت معنوی با آرامش کامل و با قوت قلب انجام شود .

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه شکل مراسم اربعین نباید از مردمی بودن خارج شود، گفت: اگر تاسوعا و عاشورا دولتی بودند تا امروز باقی نمی‌ماندند و دلیل ماندگاری این مراسم این است که مردم متولی اجرای آن هستند . همه نیروها در تلاش هستند آرامشی را برقرار کننند تا زائران بدون دغدغه به زیارت بروند و با امنیت کامل به کشور بازگردند .

وی با بیان اینکه دولت نگاه اقتصادی به موضوع اربعین ندارد و تمام نگاه دولت به اربعین نگاهی اعتقادی است، تصریح کرد: دولت به هیچ وجه به موضوع اقتصادی اربعین چشم ندوخته است .

واعظی گفت: باید همتی شود تا طرح راه آهن شلمچه به بصره آغاز و اجرایی شود. اجرا شدن این کار با توجه به تردد مردم برای مراسم اربعین و نیز در سایر زمانها این یک اتفاق بزرگ است.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای جدی‌ای که باید انجام گیرد ایجاد راه آهن شلمچه به بصره است که اگر اجرایی شود تردد مردم برای زیارت تسهیل می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم کاستی‌هایی امسال در مرزها شاهد هستیم برای سال آینده مرتفع شوند

2929

اربعین واعظی جمهور خوزستان مراسم رویکرد گذشته شلمچه آینده اظهار موضوع اقتصادی شرایط اجرایی زیارت اینکه اعتقادی حماسه فرهنگی آرامشی مردمی نباید ندارد امروز هستیم مسایل امسال دغدغه خواهیم