برگزیده ها

مازندمجلس: روزنامه فرهیختگان نوشت: معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی درباره موضع دولت در مورد تعلیق عضو زرتشتی شورای شهر، گفت: «زرتشتیان در کنار اقلیت‌های دینی از روز اول حتی در انقلاب در کنار مردم ایران بودند و در جنگ شهید دادند و براساس قانون اساسی از تمام حقوقی که در قانون اساسی تصریح شده برخوردار هستند.»

مازندمجلس: معاون رئیس‌جمهور افزود: «به دلیل یک برخورد نسنجیده که اختلاف‌نظر خیلی وسیعی هم وجود دارد، کاری نکنیم مشکل ایجاد شود. در بحث شوراها مسئول اصلی و ناظر انتخابات براساس قانون، مجلس شورای اسلامی است و مجری نیز وزارت کشور زیر نظر مجلس شورای اسلامی است. امروز نباید کاری کنیم که یک شکاف در جامعه بسیار متکثر ایرانی ایجاد شود.»
معاون رئیس‌جمهور، ایران را رنگین‌کمان اقوام، ادیان و فرهنگ‌ها دانست و گفت: «امروز انسجام و یکپارچگی موجود در ایران نشان‌دهنده زیبایی آن است. نباید اجازه دهیم روی این موضوع با اقدام و برخورد نسنجیده خدشه‌ای وارد شود و فرصت برای دشمنان و بیگانگان ایجاد کند که روی این موضوع برای اختلاف داخل جامعه ایرانی مانور دهند.»
وی ادامه داد: «مساله سپنتا نیکنام یک موضوع کاملا روشنی است و حقوقدانان و صاحب‌نظران روی این مساله نظر دادند. عضو زرتشتی شورای شهر یک دوره عضو شورای شهر بوده و وظایف خود را به خوبی انجام داده است. از نظر مردم مسلمان یزد یک فرد باکفایت شناخته شده و رای به ایشان دادند و به نظر من این مساله خیلی باید با درایت حل شود.»
ابتکار در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور برای مقام معظم رهبری برای بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شده است، اظهارداشت: «بله ولی از جزئیات نامه اطلاعی ندارم. می‌دانم مواضع دولت روی این موضوع خیلی روشن است. ما همه تلاش خود را در دولت انجام می‌دهیم که این مساله با منطق و مسالمت‌آمیز حل شود و به راه‌حل منطقی دست‌یابیم که آن وحدت و یکپارچگی، وحدت ایران که میراث امام(ره) و رهبری و انقلاب و کشور است و نباید بگذاریم که بی‌دلیل خدشه‌دار شود.»
وی در پایان درخصوص اینکه آیا این موضوع قرار است در مجمع بررسی شود، گفت: «بحث‌های مختلفی وجود دارد و هنوز به تصمیم قطعی در این‌باره نرسیده‌ایم.»
موضوع شورای مساله نباید ایجاد ایرانی جامعه رئیس‌جمهور سپنتا یکپارچگی امروز زرتشتی دادند بررسی رهبری اسلامی نسنجیده شناخته متکثر بسیار انقلاب معاون برخورد باکفایت نیکنام