برگزیده ها

مازندمجلس: اسناد تاریخی نشان می دهد که انتفاضه شعبانیه شیعیان عراق در دوم ماه مارس ۱۹۹۱ آغاز شد و به تمام استان های عراق کشیده شد.

مازندمجلس: اسناد تاریخی نشان می دهد که انتفاضه شعبانیه شیعیان عراق در دوم ماه مارس ۱۹۹۱ آغاز شد و به تمام استان های عراق کشیده شد و مردم کربلا نیز در این انتفاضه استقامت و ایستادگی کم نظیری از خود به نمایش گذاشتند و توانستند این شهر مقدس را از لوث وجود نیروهای بعثی صدام و مقر های حزبی و مؤسسات امنیتی و اطلاعاتی پاکسازی کنند.
به گزارش نامه نیوز صدام حسین در سال 1991 میلادی (1370 شمسی) به‌منظور برنامه‌ریزی برای حمله به مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) در کربلا و شیعیان و زوار این مرقد، با دو پسرش «عدی» و «قصی» و «حسین کامل»، دامادش، در قصر «السجود» عراق تشکیل جلسه داد.عدی، پسر صدام از حسین کامل می‌خواهد که تمامی مناطق کربلا را بدون مشورت با صدام هدف قرار دهد و زمانی که حسین کامل در این رابطه با صدام مشورت می‌کند، دیکتاتور سابق عراق می‌گوید «به گنبدهای حسین (علیه السلام) حمله‌ور شوید و سرها را تکه تکه کنید».
حسین کامل از ژنرال «قیس حمزه عبود» حمله به گنبدهای مرقد امام حسین(علیه السلام) و حرم حضرت حضرت عباس را خواستار می‌شود و صدام نیز از وی می‌خواهد که تمامی زائران این دو حرم را مورد حمله قرار دهد و حتی کسانی را که در بازداشت نیروهای امنیتی هستند، در همانجایی که بازداشت می‌شوند، اعدام کنند. حسین کامل با یک تانک وابسته به گارد ویژه ریاست جمهوری، گنبد امام حسین(علیه السلام) را مورد هدف قرار دهد و پس از اطمینان از انجام وظیفه، صدام را در جریان این حمله وحشیانه قرار می‌دهد و صدام نیز به وی وعده تجلیل از سوی رژیم حاکم را می‌دهد.
صحبت های «علاء ضیاء‌الدین» رئیس بخش موزه آستان مقدس حسینی(ع) در کربلای معلی:
 طی پانزده - شانزده روز از مقاومت مردم کربلا در برابر نیروهای متجاوز صدام، عتبات عالیات پشت و پناه جامعه بودند، در زمینه کمک‌های انسانی و مداوای مجروحان و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان، هر شخصی نیاز مشخصی داشت به عتبات پناه می‌برد. در نتیجه هنگام تشدید حملات توپخانه‌ای، بسیاری از خانواده‌هایی که خانه‌هایشان آسیب دید، به عتبات مقدسه پناه بردند از جمله زنان و کودکان با این تصور که عتبات مکان مقدسی است و هیچکس به آن خدشه‌ای وارد نخواهد کرد. ولی متاسفانه توحش رژیم و متجاوزان آن، احترام هیچ چیز حتی حرم را رعایت نکردند و به محض اینکه متوجه شدند خانواده‌ها و زنان و کودکان به عتبات پناه برده‌اند، شروع به گلوله‌باران اماکن مطهر کردند و همانطور که به شما گفتم، گلوله‌باران بسیار شدید و سنگین بود.
حسین کامل فرمانده عملیات تجاوز به شهر کربلا بود،‌ چرا که صدام اعتماد زیادی به وی داشت،‌ وی در آستانه ورود به کربلا ایستاد و به رجزخوانی پرداخت و با غرور و جسارت گفت کسی نیست که هماورد وی باشد، او گفت : «من حسین هستم و تو هم حسین هستی»! اما عاقبت او چه شد؟
سبحان‌الله، من در جریان فرار این فرد به امان اردن حضور داشتم، یعنی «حسین کامل» قساوت و سنگدلی صدام و جنایات صدام و سرسختی و قساوت صدام را می‌دانست ولی با این وجود، در حقیقت وی در بازگشت به عراق دچار جنون شد و وقتی که با دختران صدام به اردن فرار کرد، جنون بازگشت وی را فرا گرفت، در حقیقت برکت و لطف امام حسین(ع) را شاهد بودیم، کامل نمی‌خواست در صلح زندگی کند، بنابراین برگشت و به دستور صدام به طرز هولناکی کشته شد؛ همان کسی که برای سید و مولای ما امام حسین(ع) رجزخوانی کرد.
کامل وقتی به اردن پناهنده شد از طرف آمریکایی‌ها صندوق اسرار صدام لقب گرفت.او در گفتگو با مجله «السفیر» لبنان که در تاریخ ۲۹/۱/۱۹۹۶ صورت گرفت به این جنایت‌ها اعتراف کرد. وی با وعده‌های صدام به عراق بازگشت و به دستور صدام در جمعه ۱۳۷۴/۱۲/۴ کشته شد.
کربلا عتبات السلام نیروهای بازگشت گلوله‌باران کودکان رجزخوانی حقیقت دستور می‌دهد قساوت گنبدهای امنیتی شیعیان انتفاضه می‌خواهد تمامی بازداشت عاقبت مشورت جریان