برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از مقامات بلندپایه آمریکا در هفته جاری با رئیس نهاد امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرد که بالاترین سطح ارتباط میان یک مقام آمریکایی با مقامات دمشق از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ است.

مازندمجلس: خبرگزاری رویترز به نقل از یک مأمور بلندپایه منطقه ای و وابسته به دولت دمشق گزارش داد که یک مقام بلندپایه آمریکا در هفته جاری با «علی مملوک» رئیس نهاد امنیت ملی سوریه در دمشق دیدار کرده است که این بالاترین سطح ارتباط میان مقامات واشنگتن با مقامات دمشق از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ بشمار می رود.
به گزارش نامه نیوز نخستین بار روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار خبر این دیدار در اوایل روز جمعه، اعلام کرد که این مقام آمریکایی پیرامون موضوعات امنیتی از جمله آمریکائیان مفقود شده در سوریه با مقامات دمشق گفتگو کرده است. گفتنی است که تعدادی از عوامل «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا- سیا (CIA)- در زمره مفقودین هستند.
این مقام منطقه ای بدون ذکر نام این مقام آمریکایی که با علی مملوک دیدار کرده است، گفت: «این یک گام مهم است اما دمشق به موضع آمریکا اعتماد ندارد».
بنابر گزارشها، این مقام آمریکایی از طریق لبنان به دمشق سفر کرد.
شایان ذکر است که در جریان جنگ داخلی سوریه، آمریکا ضمن حمایت از مخالفان دولت قانونی بشار اسد تسلیحات موردنیاز معارضان را تأمین کرده است.
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته با تکرار مواضع واهی آمریکا گفت که «بشار اسد باید از قدرت کنار رود» و اینکه «دوران حکمفرمایی خاندان اسد به پایان خود رسیده است» و «تنها موضوع مورد بحث نحوه پایان دادن به این حکمفرمایی است!»
این درحالی است که دولت قانونی سوریه با پشتیبانی نظامی روسیه و ایران توانسته است کنترل بخشهایی از سرزمین خود را مجدداً بدست آورد؛ بطوریکه به لحاظ نظامی غیرقابل یورش به نظر می رسد.
آمریکا سوریه دیدار مقامات بلندپایه آمریکایی قانونی پایان نظامی حکمفرمایی مملوک امنیت منطقه گزارش داخلی