برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح گفت: به منظور تسهیل در قوانین مربوط به خروج از کشور، طلاب و دانشجویان مشغول به تحصیل می‌توانند با ارائه چک و گواهی اشتغال به تحصیل، نسبت به حضور در کشور عراق، اقدام کنند.

مازندمجلس:

مجید میراحمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص وظایف نیرو‌های مسلح در حین برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تسهیل امور زائران و کمک به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن حماسه عظیم اربعین حسینی، نیرو‌های مسلح به یاری سپاه، ارتش و وزارت دفاع نسبت به وظایف خود در خصوص کنترل مرز‌ها اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ایجاد شرایط امن، مراقبت از اموال عمومی و پارکینگ‌های خودرو در شهر‌های مرزی کشور از جمله وظایف نیرو‌های مسلح است که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: ازدحام جمعیت در مبادی ورودی و خروجی مرز‌ها به دغدغه‌ای بزرگ برای زائران اربعین حسینی تبدیل شده است که تردد در فرصت باقی مانده را دچار مشکل می‌کند. این در حالی است که تاکنون نسبت به تسهیل تردد مردم اقدامات خوبی انجام شده و از حوادث احتمالی جلوگیری شده است.

وی عنوان کرد: با استقبال چشمگیر مردم از مراسم پیاده روی اربعین، به منظور کنترل دقیق‌تر مزرها، تعداد نیرو‌های انتظامی را نیز افزایش داده ایم.

میراحمدی اذعان داشت: زیر ساخت‌ها و شرایط لازم برای بهره مندی از مرز خسروی فراهم شده است و مشکلی برای تردد در این مرز وجود ندارد اما در حال حاضر این مرز بسته است و منتظر موافقت مسئولان کشور عراق برای بازگشایی این مرز هستیم. 

رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح در ادامه یادآور شد: با همکاری مرزبانی، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، امنیت مرز‌ها و زائران ایرانی در کشور تأمین و مدیریت می‌شود و تلاش‌ها برای جلوگیری از مشکلات و حوادث ادامه دارد.

وی گفت: خدمات امدادی، درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌های صحرایی هر دو طرف مرز‌ها آغاز شده و بیمارستان‌های استان‌های ایلام، کرمانشاه و اهواز در شرایط آماده باش قرار دارند. همچنین هواپیما‌ها و پهباد‌های هوایی جهت پیشگیری از خطرات غیر مترقبه و مراقبت‌های هوایی، انتظامی و امنیتی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

میراحمدی افزود: به منظور حفظ قوای دفاعی در نیرو‌های مسلح، با مدیریت مدیران و فرماندهان، سهمیه‌ای برای شرکت زوار ارتشی، سربازان و کادر نیرو‌های مسلح در مراسم اربعین حسینی در نظر گرفته شده است تا این قشر از مردم نیز امکان شرکت در اربعین را داشته باشند. به منظور کاهش هزینه ها، امسال همه خدمات مربوط به سفر این قشر از مردم، رایگان است.

رئیس ستاد اربعین نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: طلاب و دانشجویان مشغول به تحصیل می‌توانند بدون قرار وثیقه، با ارائه چک و گواهی اشتغال به تحصیل، نسبت به سفر عتبات اقدام کنند.

وی در پایان عنوان کرد: رعایت قوانین و اخذ ویزا، در نهایت منجر به نظم و امنیت در مراسم پیاده روی اربعین می‌شود بنابراین تقاضا داریم مردم نسبت به امر مهم توجه داشته و بدون مدارک قانونی از حضور در مرز‌ها جلوگیری کنند.

اربعین نیرو‌های حسینی مرز‌ها زائران مراسم آماده تسهیل اقدامات شرایط جلوگیری منظور خدمات هوایی میراحمدی وظایف ادامه امنیت تحصیل انتظامی پیاده مدیریت بیمارستان‌های کنترل پهباد‌های دانشجویان قوانین پیشگیری خطرات حوادث افزود مترقبه عنوان