برگزیده ها

مازندمجلس: با تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت ایران و عراق و بازرسی های متعدد در مسیر پیاده روی اربعین و وارسی پاسپورت و ویزای زائران، امکان عبور بدون پاسپورت و ویزا تقریبا به صفر رسیده است.

مازندمجلس: همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی 1439 قمری مصادف با 1396 از مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی شروع شده است.
به گزارش نامه نیوز در مرز مهران (ایران)- زرباطیه (عراق) امسال به قدری مامور قرار داده اند و 13 گیت (دروازه) در طرف ایرانی قرار داده اند که امکان عبور غیرمجاز وجود ندارد.
در هر مرحله زائران از مسیرهای باریک یک نفره عبور داده می شوند که باید در هر مرحله پاسپورت و ویزا در دست زائر باشد.
این امر برای ایجاد نظم و جلوگیری از تردد احتمالی افراد خلافکار و گروههای خرابکار در نطر گرفته شده است.
همچنین بعد از عبور از مرز ایران و ورود به مرز عراق، ماموران از زائران می خواهند صفحه پاسپورت را که مهر ورود به خاک عراق درج شده را نشان بدهند.
امسال در طرف مرز زرباطیه عراق ترمینال اتوبوس قرارداده اند و ماشینهای عراقی زائران  را به مقصد کربلا، نجف، کاظمین و یا سامرا منتقل می کنند.
در بین راه و همه مسیرها هم موکبهای عراقی با نذر مردم عراق برای زائران آماده خدمت رسانی و غذا دادن، فراهم کردن جای نماز و استراحت زائران، آب و چای برای میهمانان امام حسین (ع) هستند، خود مردم عراقی هم در مسیر از زائران دعوت می کنند که زائران در منزل شخصی شان میهمان شوند تا بتوانند خدمتی به زائر امام حسین ارائه کنند.
زائران عراقی پاسپورت مرحله زرباطیه امسال مهران