برگزیده ها

مازندمجلس: سه تن از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا از «بازپرس ویژه» پرونده تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه خواستند تا از سمت خود استعفاء دهد.

مازندمجلس: در تازه ترین تلاش محافظه کاران آمریکا برای انتقاد از عملکرد «اِف بی آی» و وزارت دادگستری این کشور در زمینه تحقیق پیرامون نفوذ احتمالی روسیه در تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ»، سه تن از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا روز جمعه از «رابرت مولر» خواستند تا از سمت «بازپرس ویژه» پرونده روسیه استعفاء دهد.
به گزارش نامه نیوز «مت گائتز»، «اندی بیگز» و «لوئیس گاهمرت» مولر را به تضاد منافع متهم کردند؛ زیرا وی زمانی که دولت پیشین آمریکا- باراک اوباما- با قرارداد اعطای مجوز خرید یک شرکت کانادایی و مالک ۲۰ درصد از ذخایر اورانیوم آمریکا به یک شرکت روسی موافقت کرد؛ مدیریت اف بی آی را برعهده داشت.
حال در میانه انتشار اخباری دال بر ارائه نخستین کیفرخواست مولر علیه دستیاران ترامپ، جمهوریخواهان نیز در اقدامی به ظاهر تلافی جویانه خواستار انجام تحقیقات پیرامون این قرارداد مصوب در دوره ریاست جمهوری اوباما شدند.
به رغم تمام این اتهامات، مسکو تلاش برای هرگونه اقدام در جهت اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا را رد می کند.
دوشنبه گذشته و همزمان با طرح کیفرخواست رابرت مولر، «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفت که لازم است برای تحقیق از دموکراتها در خصوص قرارداد خرید اورانیوم آمریکا یک بازپرس ویژه تعیین شود.
از سوی دیگر، گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا از جمله «باب گودلاته» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز از هفته گذشته تحقیقات پیرامون موضوعاتی از قبیل نقش «هیلاری کلینتون»- وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶- در این قرارداد خرید اورانیوم را آغاز کرد.
در مقابل، قانونگذاران دموکرات نیز فعالیتهای جمهوریخواهان را یک تلاش حزبی برای انحراف افکار عمومی از تحقیقات مولر و اقدامات انجام شده برای تضمین عدم نفوذ یک دولت خارجی- همچون روسیه- بر انتخابات آتی آمریکا می دانند.
آمریکا روسیه قرارداد اورانیوم تحقیقات انتخابات جمهوریخواهان قانونگذاران رابرت ترامپ پیرامون جمهوریخواه گذشته پرونده کیفرخواست بازپرس تحقیق اوباما