برگزیده ها

مازندمجلس: اینکه گفت‌وگو صورت بگیرد مفید است. من مدافع هر نوع گفت‌وگو در سطح جامعه هستم، زیرا اعتقاد دارم هرنوع گفت‌وگو به معنی اذعان به وجود طرف مقابل است. زمانی که سپاه با اصلاح‌طلبان گفت‌وگو کند، عملا نشان می‌دهد که جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی در صحنه کنش سیاسی وجود دارد و این پذیرش گامی به جلوست، اما گفت‌وگو درباره نتیجه موضوعی دیگر است. این نهاد قدرت دارد و موقعیت خود را خوب می‌داند.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز صادق زیبا کلام در گفت وگو با «آرمان» در باره گفت‌وگوی سپاه با اصلاح‌طلبان مصاحبه کرده است.
زیباکلام در این مصاحبه گفته است:*سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد دارد که جریانی سیاسی نیست و در ورای جریانات سیاسی قراردارد. سپاه خود را جریانی متعلق به تمامی جامعه‌ایران و درسطحی ملی می‌داند.
*به لحاظ منافع عموم جامعه نباید این نهاد ملی را نهادی سیاسی و جناحی دانست. نهاد‌های ملی باید ورای جریانات سیاسی باشند، هرچند سپاه در امور سیاسی هم خود را صاحب‌نظر می‌داند. امروز برخی از سران این نهاد ملی در مورد امور سیاسی نظراتی دارند. موضع‌گیری‌های آنها به گونه‌ای بوده که به نظر می‌رسد این نهاد ملی در صحنه سیاسی هم حرف‌های مشخصی دارد.
*امروز پای سخنرانی هر فرمانده‌ سپاه بنشینید. ورای جریانات سیاسی سخن می‌گویند و تنها از هویت نظام دفاع می‌کنند. البته نگاه بخشی از تحصیلکردگان جامعه مبتنی بر تاثیرگذاری سپاه در عرصه سیاسی است. بسیاری از فرماندهان سپاه چون از اول در جریان انقلاب بودند، به موضع‌گیری سیاسی می‌پردازند. اعتقاد دارم مواضع سیاسی سپاه تنها متعلق به فرماندهان آن است. افسران این نهاد کاملا هماهنگ با فرماندهان هستند. البته ممکن است برخی هم به روحانی رأی داده باشند و این کاملا طبیعی است.
*اطمینان دارم که بدنه‌این نهاد مانند تمامی اقشار جامعه در میان مردم زندگی می‌کنند و با مشکلاتی که مردم روبه‌رو هستند آنها نیز روبه‌رو می‌شوند. شما یک کارمند معمولی بانک را در نظر بگیرید، این فرد در سن بازنشستگی فرزندان بیکار دارد و در این نهاد هم هستند کسانی که با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 
*اینکه گفت‌وگو صورت بگیرد مفید است. من مدافع هر نوع گفت‌وگو در سطح جامعه هستم، زیرا اعتقاد دارم هرنوع گفت‌وگو به معنی اذعان به وجود طرف مقابل است. زمانی که سپاه با اصلاح‌طلبان گفت‌وگو کند، عملا نشان می‌دهد که جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی در صحنه کنش سیاسی وجود دارد و این پذیرش گامی به جلوست، اما گفت‌وگو درباره نتیجه موضوعی دیگر است. این نهاد قدرت دارد و موقعیت خود را خوب می‌داند.
 *این گفت‌وگوها باعث خواهد شد که طرفین با مواضع هم آشنا شوند. پذیرش گفت‌وگوی سپاه با اصلاح‌طلبان گامی مثبت است.منبع : روزنامه آرمان
سیاسی گفت‌وگو جامعه اعتقاد فرماندهان می‌داند اصلاح‌طلبان جریانات مواضع گفت‌وگوها البته جریان امروز کاملا پذیرش پاسداران روبه‌رو باشند طرفین جریانی گفت‌وگوی انقلاب آرمان زیباکلام تمامی متعلق مصاحبه