برگزیده ها

مازندمجلس: کره شمالی دولت آمریکا را به اجرای یک «رزمایش حمله هسته ای» غافلگیرانه علیه اهداف مهم در این کشور متهم کرد.

مازندمجلس: الجزیره نوشت: یک روز پس از پرواز دو هواپیمای بمب افکن «بی-۱بی» آمریکا در حریم هوایی کره جنوبی، مقامات پیونگ یانگ آمریکا را به اجرای «یک رزمایش بمباران هسته ای» علیه اهداف مهمی در این کشور کمونیست متهم کردند.
به گزارش مهر، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه اعلام کرد: «واقعیت به وضوح نشان می دهد که آمریکائیان امپریالیست گانگستر مآب همان کسانی هستند که تشدید کننده وضعیت کنونی در شبه جزیره کره بوده و درصددند که یک جنگ اتمی به راه اندازند».
خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین هشدار داد که «آمریکائیان امپریالیست تلاش می کنند تا از طریق استقرار تجهیزات هسته ای استراتژیک خود از پیشرفت فعالانه پیونگ یانگ جلوگیری کنند، اما ارتش و مردم کره شمالی هرگز از این اقدامات ترسی به خود راه نمی دهند. جنگ افروزان آمریکایی امپریالیست نباید بی پروایانه و از روی بی ملاحظگی دست به اقدام زنند».
گفتنی است که روز پنج شنبه نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دو هواپیمای بمب افکن مافوق صوت آمریکا از یک پایگاه هوایی در جزیره گوآم برای اجرای یک مانور نظامی پرواز کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: «برنامه مأموریت این دو بمب افکن از مدتها پیش تعیین شده بود و در واکنش به رویدادهای اخیر نبوده است».
مقامات آمریکا همواره می گویند که هرگز یک کره شمالی مسلح به تسلیحات هسته ای را نخواهند پذیرفت و «دونالد ترامپ» به مقامات پیونگ یانگ هشدار داد که در صورت تهدید آمریکا یا متحدان آن، این کشور آسیایی را «بطور کامل ویران می کند».
آمریکا شمالی مقامات هوایی امپریالیست پیونگ رزمایش جزیره هشدار بیانیه آمریکائیان اعلام پرواز اجرای خبرگزاری هواپیمای