برگزیده ها

مازندمجلس: شرکت فرانسوی توتال در حالی که آماده می شود میلیاردها دلار در ایران سرمایه گذاری کند، برای تقویت روابط با آمریکا دفتری در واشنگتن افتتاح کرده است.

مازندمجلس:  رویترز، «پاتریک پویانه» مدیر عامل تواتال با تایید گشایش این دفتر در واشنگتن به این خبرگزاری گفت: ما باید مدت ها قبل این کار را می کردیم.
توتال در ماه ژوئیه به عنوان اولین شرکت انرژی غربی پس از توافق هسته ای قراردادی با ایران امضا کرد. این شرکت توافق کرد تا فاز یازده میدان گازی پارس جنوبی را با سرمایه ای پنج میلیارد دلاری توسعه دهد. 
رویترز نوشت بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای امتناع کرد، آینده این پروژه در ابهام قرار گرفته است. پس از این اقدام ترامپ، کنگره آمریکا باید تا اواسط ماه دسامبر در خصوص اعمال مجدد تحریم ها تصمیم گیری کند.
پویانه گفت که از هر تحریمی که مانع فعالیت آن در ایران شود، تبعیت خواهد کرد. 
یک منبع آگاه گفت، دفتر جدید توتال در واشنگتن پنج کارمند دارد و روابط این شرکت را با وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا هماهنگ خواهند کرد تا توتال بتواند با هر تغییری در تحریم های آمریکا انطباق داشته باشد. 
به گفته پویانه، هدف از افتتاح این دفتر آن است تا ریسک حقوقی پیش روی توتال در آمریکا را کاهش دهد. وی افزود: در آمریکا واقعا ریسک حقوقی وجود دارد. 
آمریکا توتال توافق واشنگتن پویانه وزارت حقوقی تحریم تایید سرمایه افتتاح  رویترز ترامپ